سررسید چیست؟ +معرفی انواع سالنامه

سررسید چیست؟ سالنامه چیست

معمولا افرادی که همیشه به دنبال یادداشت امور و برنامه روزانه خود هستند، یک سررسید همراه خود دارند. ممکن است برای شما نیز سوال پیش بیاید که سررسید چیست؟  در پاسخ به این سوال باید گفت سررسید نوعی دفترچه یا دفتر یادداشت تاریخ دار است که به سبب آن افراد می‌توانند با یک نگاه از تمام وقایع مهم سال اطلاع پیدا کنند.

از سررسید یا سالنامه علاوه بر یادداشت برنامه روزانه می‌توان برای نوشتن خاطرات، شکر گزاری‌ها، مباحث درسی، نکات کاری و… استفاده کرد. همانطور که می‌دانید سالنامه ها دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان آن‌ها را بر اساس معیارها به انواع مختلف طبقه‌بندی کرد که در ادامه با آن انواع آن آشنا خواهیم شد.

سررسید چیست

انواع سررسید بر اساس اندازها

اگر بخواهیم سوال “سررسید چیست؟” را بر اساس معیار اندازه سالنامه ها، بررسی کنیم، لیست زیر تهیه می‌شود:

سررسید اروپایی: سررسید اروپایی یکی از رایج‌ترین سالنامه هایی می‌باشد که به دلیل خوش دست بودن آن طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. متدوال‌ترین اندازه سررسیدهای اروپایی 14*22 می‌باشد. به صورت کلی این محصول از سالنامه‌هایی که در کشور اروپا تولید می‌شوند، الگوبرداری شده است.

سررسید رقعی: سررسید رقعی به دلیل اندازه‌مناسب خود، طرفداران نسبتا زیادی دارند. سررسیدهای رقعی برای انجام یادداشت برداری‌های روزانه گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند زیرا که با توجه به اندازه متوسط آن‌ها، به راحتی قابل حمل هستند. انتخاب این سررسیدها برای تبلیغات پیشنهاد می‌شود.

سررسید چیست

سررسید وزیری: اگر به دنبال سررسیدی هستید که کمی از سررسید رقعی بزرگتر باشد، به احتمال زیاد سررسید وزیری انتخابی طلایی برای شما است. این محصولات معمولا با اندازه 17*24 تولید می‌شوند. در سالنامه های وزیری، به ازای هر یک روز در سال، یک صفحه قرار گرفته است بنابراین می‌توانید این محصول را به کسانی که نیاز به فضای بیشتری برای نوشتن دارند، هدیه دهید. توجه باشید که در بعضی از این نوع سالنامه ها، روزهای پنجشنبه و جمعه از هم جدا هستند و در برخی دیگر از آن‌ها، این روزها در یک صفحه قرار می‌گیرند.

سررسید رحلی یا مدیریتی: سررسیدهای رحلی یا مدیریتی معمولا در دو سایز کوچک و بزرگ تولید می‌شوند. اندازه تقریبی این سررسیدها کمی کوچک‌تر از کاغذ A4 می‌باشد. سررسیدهای رحلی یا همان سررسیدهای مدیریتی به دلیل اندازه بزرگی که دارند، معمولا مورد کاربرد عموم نیستند و به صورت کلی در چاپخانه‌ها در تیراژ کمتری به تولید می‌رسند. این محصولات از لحاظ قیمتی نیز به نسبت سایر سالنامه‌ها نفیس‌تر می‌باشند. سالنامه های مدیریتی بیشتر مناسب کسانی هستند که فضای زیادی برای نوشتن نیاز دارند و یا برنامه ریزی‌های خود را باید به طور دقیق‌تر و باجزئیات بیشتر ذکر کنند. خرید این محصولات برای کسب وکارهای بزرگ نیز توصیه می‌شود.
شما می‌توانید انواع سررسید های ذکر شده را با بهترین کیفیت چاپ و صحافی و مناسب ترین قیمت از مهرسام چاپ تهیه کنید.

انواع سررسید بر اساس داخله

نوعی دیگر از تقسیم بندی‌های انواع سررسید، بر اساس داخله می‌باشد که در ادامه به طور مفصل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سررسیدهای روزانه: همانطور که از نام سررسیدهای روزانه می‌توان حدس زد، این سالنامه‌ها به ازای هر روز در سال دارای یک صفحه می‌باشند. در نظر داشته باشید که در برخی از سررسیدهای روزانه، روزهای پنجشنبه و جمعه در یک صفحه به طور مشترک قرار می‌گیرند.

سررسیدهای هفتگی: در سررسیدهای هفتگی تعداد صفحات کمتری به روزهای هفته اختصاص پیدا می‌کند و به صورت کلی هر هفته در دو صفحه خلاصه می‌شود.

سررسیدهای دستیار: اگر برنامه‌ریزی خود را به صورت هفتگی انجام می‌دهید و دوست دارید تمامی کارهای هفته را در یک صفحه مشاهده کنید، سالنامه دستیار این امکان را به شما می‌دهد. در سررسید دستیار هر هفته در یک صفحه گنجانده می‌شود. این سررسیدها از آنجایی که تعداد کاغذ کمتری دارند، سبک‌تر نیز می‌باشند بنابراین برای کسانی که به دنبال سررسیدهای سبک هستند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سررسید چیست؟ سالنامه چیست

انواع سررسیدهای مهرسام چاپ

چنانچه کیفیت چاپ و تنوع سررسید ها برایتان اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌شود خرید و سفارشات خود را به یک مجموعه مورد اعتماد بسپارید. مجموعه مهرسام چاپ تولید کننده انواع سررسید و سالنامه با بهترین کیفیت و صحافی‌ها می‌باشد.

سررسیدهای مهرسام علاوه بر داشتن کیفیت بالا، دارای قیمت مناسب نیز هستند بنابراین اگر می‌خواهید به طور همزمان کیفیت بالا و قیمت به صرفه را تجربه کنید، حتما سالنامه و تقویم خود را از این مجموعه تهیه کنید. یکی دیگر از نکات مثبت مجموعه مهرسام چاپ تنوع بالای محصولات است. با وجود این ویژگی، افراد مطابق با هر سلیقه‌ای می‌توانند محصول مورد علاقه خود را در بین محصولات متنوع مهرسام چاپ بیابند و یا در غیر این صورت می‌توانند محصولی اختصاصی به این مجموعه سفارش دهند.

شما عزیزان می‌توانید حتی انواع سررسیدهای مهرسام چاپ را به منظور تبلیغات حرفه خود سفارش دهید و باعث پیشرفت و بیشتر دیده شدن شغل خود شوید. این مجموعه علاوه بر چاپ سررسید یا همان سالنامه، چاپ انواع تقویم‌های رومیزی، کاتالوگ، ساک دستی، بروشور، بسته بندی و… انجام می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *