طراحی جعبه در صنعت شکلات و شیرینی چیست؟

صنعت شیرینی و شکلات یکی از بزرگترین و البته محبوب ترین تولیدات در کشور می باشند. برای جلب توجه بیشتر، یا به گفته ای ذخیره کردن نام تجاری، امروزه تولیدی های شکلات و شیرینی از جعبه های رنگارنگ با طراحی های زیبا استفاده می کنند. همان طور که می دانید بسته بندی محصولات اهمیت زیادی بر روی تجربه خرید مشتریان دارد. شیرینی و شکلات یکی از محبوب ترین تنقلات می باشند که علاوه بر طعم عالی، بسته بندی شکلات و شیرینی نیز باید از طراحی زیبا و مناسبی برخوردار باشد. اما طراحی جعبه در صنعت شکلات و شیرینی چیست؟ یا به گفته یک طراحی عالی چه تاثیری دارد؟

طراحی جعبه شیرنی

یک بسته بندی مناسب علاوه بر زیبایی، باید از کیفیت و مقاوت بالایی نیز برخودار باشد. خلاقیت و نوآوری در این زمینه می تواند کمک خوبی جهت طراحی یک بسته بندی مناسب باشد. طراحان در حوزه شیرینی و شکلات به دنبال نوآوری و ایده پردازی در این زمینه می باشند تا بتوانند از بهترین بسته بندی برای محصولات استفاده کنند. اما برای آشنایی بیشتر، در این مقاله قصد داریم شما را با طراحی جعبه و در صنعت شکلات و شیرینی و تاثیر آن بر روی فروش آشنا کنیم.

طراحی جعبه شیرینی

همان طور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم شما را با طراحی جعبه شیرینی و شکلات و تاثیر آن بر فروش، آشنا کنیم. شیرینی علاوه بر طعمی عالی، باید از طراحی زیبا و مناسبی نیز برخودار باشد تا تجربه لذت بخشی را از خرید ایجاد کنید. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که بسته بندی شیرینی یکی از حساس ترین مراحل فروش شیرینی می باشد. برای مثال باید مد نظر داشته باشید که در طراحی جعبه شیرینی به دلیل برخورد مستقیم آن با شیرینی، از مقواهای بهداشتی استفاده کنید.

طراحی جعبه شیرینی

طراحی جعبه شیرینی همچنین می تواند باعث تبلیغ کسب و کار شما باشد، با استفاده از یک بسته بندی مناسب و طراحی لوگوی خصوصی خود بر روی آن، می توانید به کسب و کار خود رونق دهید. به طور کلی، یک جعبه شیرینی مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد

  • از اندازه مناسبی برخودار باشد که به راحتی بتوان شیرینی ها را از آن خارج کرد
  • شیرینی از زمان تولید تا مصرف در آن سالم بماند و له نشود
  • اندازه جعبه شیرینی باید متناسب با شیرینی ها و تعداد آنها باشد به طوری که شیرینی ها له نشوند.
  • جعبه شیرنی باید از استحکام بالایی برخوردار باشد
  • یک جعبه شیرینی مناسب باید دارای رنگا میزی مناسبی باشد
  • جعبه شیرینی که قرار است برای مناسبت ها استفاده شود باید از طراحی زیبایی برخودار باشد

یک جعبه شیرنی مناسب باید دارای ویژگی های نام برده باشد تا تجربه به یاد ماندی را برای مشتریان ایجاد کند.

طراحی جعبه شکلات

در ادامه پاسخ به سوال ” طراحی جعبه در صنعت صنعت شکلات و شیرینی چیست؟ ” قصد داریم شما را با بسته بندی شکلات آشنا کنیم. شکلات ها معمولا با طعم های یکسانی تولید می شوند و آنچه که سبب متمایز شدن یک شکلات می شود، طراحی آن است. طبق گفته روان شناسان، استفاده از رنگ های مناسب در طراحی شکلات، تاثیر زیادی بر روی پردازش مغز انسان داشته و سبب گرایش به آن می شود. برای مثال افراد در انتخاب شکلات، بدون اینکه اطلاعی نسبت به طعم آن داشته باشند، معمولا با استفاده از رنگ، یک شکلات را انتخاب می کنند. برای این منظور، امروزه جعبه های شکلاتی به عنوان یکی از متنوع ترین بسته بندی ها در صنعت شکلات به شمار می روند.

البته مد نظر داشته باشید که جعبه شکلات علاوه بر طراحی گرافیکی دقیق، باید به گونه ای طراحی شوند که در برابر نور، دما، و… مقاوم باشد. به طور کلی، یک جعبه شکلات مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • از طراحی و رنگ مناسبی برخودار باشد
  • جعبه شکلات باید در برابر دما، نور و… مقاوم باشد
  • سازگاری جعبه با شکلات
  • استفاده از رنگ های مختلف با توجه به طعم شکلات
  • در طراحی جعبه شکلات باید از مواد مقاوم استفاده شود تا حشرات قادر به نفوز در آن نباشند
  • در طراحی جعبه شکلات، الزامی است که از موادی استفاده شود که مانع نفوز اشعه ماوراء بنفش شود
  • طراحی جعبه شکلات باید به گونه باشد که مانع ورد اکسیژن شود
  • طراحی جعبه شکلات همچنین باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت و دما مقاوم باشد

همان طور که اشاره کردیم، طراحی جعبه شکلات یکی از مهم ترین مراحل در تولید و فروش شکلات می باشد که باید قبل از تولید بسیار به آن توجه کرد. جعبه های شکلات از نظر جنس و مواد به کار رفته به سه نوع جعبه مقوایی، جعبه چوبی و جعبه فلزی تقسیم می شوند که در این میان، جعبه های چوبی از ظاهر و شکل زیبا تری برخودارند.

طراحی جعبه شیرینی

تاثیر رنگ در طراحی جعبه شکلات و شیرینی

اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که یکی از ویژگی های یک جعبه شیرینی یا شکلات مناسب، استفاده از زیبا ترین رنگ ها می باشد. اکنون که به پاسخ سوال ” طراحی جعبه در صنعت شکلات و شیرینی چیست؟ ” رسیده اید، بد نیست کمی درباره تاثیر رنگ در طراحی جعبه شکلات و شیرینی بحث کنیم.

شاید باور نکنید اما انتخاب مناسب ترین رنگ، یکی از اولین نکاتی است که طراحان در فراید تولید بسته بندی برای شکلات و شیرینی مد نظر دارند. استفاده از رنگ های مختلف یکی از فاکتور هایی است که شرکت های شکلات سازی بیشتر از آن استفاده می کنند زیرا همان طور که گفتیم، رنگ یک شکلات تاثیر زیادی در انتخاب آن از طرف افراد دارد. برای مثال یکی از رنگ هایی که امروزه زیاد از آن استفاده می شود، رنگ سفید می باشد. استفاده از این رنگ در جعبه یا بسته بندی شکلات، باعث متمایز شدن آن با محصولات مشابه می شد. همچنین بیشتر شرکت ها معمولا در طراحی قاب شکلات، از رنگ هایی که استفاده می کنند که متناسب با طعم شکلات می باشد.

شرکت مهرسام چاپ سابقه‌ی درخشانی در زمینه چاپ جعبه لمینتی و مقوایی دارد. اگر برای کسب‌وکارتان نیاز به جعبه دارید می‌توانید روی خدمات ما حساب باز کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرجدر سایت تماس حاصل فرمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵