چاپ جعبه زغال| طراحی و تولید انواع جعبه‌ها در کمترین زمان

زغال چوب ماده سیاه و سبکی است که از سوختن چوب و تنه درختان باقی مانده است که حدود 85% ترکیباتش را کربن تشکیل داده است، بسته بندی و چاپ جعبه زغال عمدتا برای دو مدل زغال فشرده و لیمو انجام می‌شود که به دو صورت کارتنی و مقوایی است و همچنین باید بدانید که زغال به سه صورت لیمو، زغال پخت و پز و زغال فشرده تولید می‌شود. با توجه به ویژگی های زغال، برای بسته بندی آن باید از جعبه های با کیفیت و مقاوم استفاده شود.

در این مقاله از مهرسام چاپ قصد داریم شما را با خدمات چاپ انواع جعبه زغال آشنا کنیم:

چاپ و بسته بندی جعبه زغال

برای هر کسب و کاری که به فروش محصول مربوط می‌شود بسته بندی محصولات یکی از مهم ترین و کاربردی ترین راه برای تبلیغات است، برای همین هم زمانی که بسته بندی یک محصول از دید خریدار و مصرف کننده آن جذاب باشد می‌تواند فروش خوبی هم داشته باشد.

در رابطه با بسته بندی جعبه زغال هم باید به موارد مهمی از جمله: محافظت محصول در برابر رطوبت، فشار و ضربه توجه داشت.

چاپ جعبه زغال

انواع مدل چاپ جعبه زغال

همانطور که قبل تر اشاره شد، بسته بندی‌های جعبه زغال به دو صورت کارتنی و مقوایی انجام می‌شود که هر کدام هم مدل‌های گوناگونی دارند.

بسته بندی یک تکه

مدل یک تکه چاپ کارتن زغال یکی از اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین مدل‌های چاپ است که درب جعبه در زیر آن قرار می‌گیرد و شما می‌توانید هر طرحی را به صورت کامل بر روی جعبه چاپ کنید.

چاپ جعبه زغال دو تکه

از روی اسم این طرح می‌توان فهمید که جعبه آن به صورت دو تکه است به اینگونه که درب جعبه در بالای آن است و از خود جعبه جدا می‌شود و می‌توان چاپ جعبه لمینتی را هم بر روی درب آن و هم بر روی خود جعبه انجام داد، این جعبه‌ها از تحمل بالایی برخوردارند و می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را بر روی هم قرار دهید.

همچنین در برخی از موارد برای کم کردن هزینه چاپ می‌توانید جنس جعبه و درب آن را متفاوت از هم بگیرید و طرح را فقط بر روی درب آن انجام دهید.

بسته بندی دسته دار

این طرح یکی از جذاب ترین مدل‌های بسته بندی است زیرا به دلیل دسته دار بودن آن، حمل آن‌ها هم راحت تر است و بعلاوه به عنوان یک جعبه شیک می‌توان طرح‌های جذابی بر روی آن به کار برد.

چاپ جعبه زغال

چاپ روی جعبه زغال

چاپ جعبه لمینتی زغال به دو صورت فلسکو و افست انجام می‌شود که هر کدام از ویژگی‌های مهمی برخوردارند.

چاپ فلسکو

این قابلیت را دارد که به صورت مستقیم بر روی ورق کارتن چاپ شود، کیفیت آن نسبت به چاپ افست کمتر است و به صورت دو رنگ یا تک رنگ در تیراژهای بالای 5000 عدد انجام می‌شوند.

چاپ افست

قیمت آن نسبت به چاپ فلسکو مناسب تر است، بین چهار تا شیش رنگ را چاپ می‌کند، کیفیت بالای چاپ آن این اجازه را می‌دهد تا جزئیات بهتر دیده شوند و برای تیراژ 1000 عدد به بالا می‌توان از آن استفاده کرد که در تیراژهای بالای 5000 عدد مقرون به صرفه تر خواهد بود.

انواع جعبه زغال

جعبه‌های زغال هم مانند دیگر جعبه‌ها جنس‌های متفاوتی دارند و نسبت به کیفیت آن‌ها قیمتشان هم متفاوت خواهد بود. به طور کلی جعبه های زغال به دو دسته اصلی جعبه مقوایی و جعبه سه یا پنج لایه تقسیم می شوند که در ادامه هر یک از آنها ر بررسی خواهیم کرد:

1-جعبه مقوایی

به طور کلی جعبه های مقوایی جنس های مختلفی دارند ولی از مقوای زغال پشت طوسی یا ایندربرد در ساخت جعبه مقوایی استفاده می شود.

در میان دیگر جنس‌ها مقوای پشت طوسی نسبت به مقوای ایندربرد مقرون به صرفه تر هستند، از این نوع در کارتن سازی و  بسته بندی‌های مختلفی استفاده می‌شود، یک طرف این مقواها سفید است و طرف دیگر آن‌ها طوسی اما در مقوای ایندربرد هر دو سمت سفید می‌باشد که قابلیت چاپ در هر دو سو را دارا میباشد که در بازار به مقوای بهداشتی هم معروف میباشد.

2-جعبه سه یا پنج لایه

جعبه های سه یا پنج لایه در تولید کارتن های زغال استفاده می شوند. این نوع جعبه ها استحکام بالایی دارند و برای حمل زغال در وزن بالا کاربرد دارند. جعبه های سه یا پنج لایه خودشان شامل دو نوع جعبه می شوند:

  • کارتن قهوه ای:

ضخامت این جعبه نسبت به دیگر مقواها به دلیل موج‌هایی که دارد بیشتر بوده لذا استحکام جعبه در این شرایط نیز بیشتر خواهد بود. چاپ بر روی کارتن قهوه ای به صورت چاپ فلکسو صورت میگیرد و نیاز به کلیشه دارد.

  • جعبه لمینتی:

مقوای جعبه لمینتی برای کالاهای خیلی خاصی استفاده می‌شود و به دلیل لوکس بودن و به خصوص بودن جنس آن نسبتا قیمت بیشتری دارد، برای تولید این نوع جعبه ابتدا مقوا آن را به صورت افست چاپ می‌کنند سپس درصورت نیاز روکش سلفون یا ورنی روی پوستر چاپ شده، اعمال میگردد و بعد بر روی ورق(3 یا 5 لایه) آن لمینت می‌کنند.

چاپ جعبه زغال

قیمت چاپ و تولید جعبه زغال

قیمت چاپ جعبه زغال به موارد زیادی بستگی دارد و شما حتما باید قبل از انجام هر کاری به صورت دقیق تحقیقاتی انجام دهید تا در هزینه خود صرفه جویی کنید و در آخر به چیزی که می‌خواهید برسید.

قیمت جعبه زغال هم به عوامل زیر بستگی دارند:

  • در مرحله اول باید طرحی که می‌خواهید بر روی جعبه چاپ شود را مشخص کنید تا نسبت به آن قیمت نهایی را به شما بدهند.
  • مورد بعدی تعداد سفارش شما است، اگر تعداد سفارشات شما بالا تر باشد هزینه آن هم کمتر خواهد شد و برای شما به صرفه تر خواهد بود.
  • در مرحله سوم باید جنس مقوا یا ورق که برای جعبه می‌خواهید را مشخص کنید.
  • در مرحله چهارم باید نوع پوشش سلفون یا ورنی مشخص شود.

چاپ جعبه لمینتی در مهرسام چاپ

در مهرسام چاپ با استفاده از بهترین و به روز ترین دستگاه‌های چاپ در ایران، برای شما عزیزان به هر تعداد و تیراژی که بخواهید چاپ جعبه لمینتی انجام می‌شود و در اولین فرصت سفارشات شما تحویل داده می‌شود. در مهرسام چاپ، شما می‌توانید به هر تعداد که مد نظرتان است سفارش ثبت کنید و از کیفیت بالا و خلاقیت این مجموعه در کار خود بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که چاپ کارتن لمینتی با توجه به جنس مقوای استفاده شده و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و رطوبت برای جعبه‌های زغال بسیار مناسب است و دیگر نیازی به نگرانی درباره بروز هیچگونه مشکلی را نخواهید داشت.

سوالات متداول پیرامون چاپ جعبه

چرا مهرسام چاپ از چاپ جعبه لمینتی استفاده می‌کند؟

مقواهای لمینتی، نسبت به قیمت و استحکام بالایی که دارند برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود تا دیگر جنس‌ها، چاپ جعبه زغال لمینتی به دلیل ظاهر شیک آن‌ها و هم اینکه طرح مورد نظر شما به طور کامل و با جزئیات دقیقا به همان شکلی که می‌خواهید بر روی جعبه خواهد افتاد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

چرا باید مهرسام چاپ را انتخاب کنیم؟

مهرسام چاپ به دلیل استفاده از بهترین متریال در ساخت جعبه و چاپ کارتن یا جعبه برای شما می‌تواند بهترین گزینه باشد و به دلیل به روز بودن تمامی دستگاه‌های این مجموعه و انجام تمامی کارها توسط ماشین آلات، دیگر لازم نیست که نگران هیچگونه مشکلی و وقفه در سفارشتان باشید و با خیال راحت می‌توانید کارهای خود را به این مجموعه بسپارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
3 پاسخ
  1. سامان
    سامان گفته:

    سلام این مقاله در زمینه تولید جعبه زغال خیلی به من کمک کرد و مفید بود

    پاسخ
  2. محمد
    محمد گفته:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من قیمت جعبه زغال بزرگ لمینیتی برای تیراژ ۱۰.۰۰۰ عدد را میخواستم امکانش هست راهنماییم کنید ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *