مزایای اهدا هدیه تبلیغاتی چیست و چگونه باید بهترین آن ها را انتخاب نمود؟

مزایای هدیه تبلیغاتی در کسب‌وکار امروزه امری کاملاً بدیهی و مشخص است. هدایای تبلیغاتی که در دنیا با نام Promotional Gift شناخته می‌شود، موردتوجه شرکت‌های تجاری و صنعتی و حتی مؤسسات غیرتجاری قرار گرفته است. در تعریف آنها می‌توان گفت، هرگونه شئ کاربردی که نمادی از برند و فعالیت تجاری شرکت‌ها باشد و به‌صورت رایگان تحت مالکیت افراد (مشتریان بالقوه) قرار گیرد به‎طوری که با هر بار استفاده، اهداکننده در ذهن استفاده‌کننده آن تداعی گردد.

هدیه تبلیغاتی

هر شرکتی برای شناخته شدن نیاز به فعالیت‌های تبلیغاتی دارد.
یک هدیه خلاقانه را می‌توان در زمره‌ی تبلیغات ماندگار و فعال قرارداد.

هدیه دادن در عرف امر پسندیده و قابل‌احترامی است، همچنین از گذشته در ادبیات تجاری نیز اهدا هدایا نقدی و غیر نقدی به کارکنان تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد مؤسسات تجاری داشته است. همین امر صاحب‌نظران تبلیغات و تجار را بر آن داشته است که با حک نشان تجاری و تبلیغات بر روی محصولات کاربردی و بادوام و اهدا آن‌ها به مشتریان بالقوه، زمینه بالفعل شدن این افراد را فراهم سازند. محصولات کاربردی که به شکل هدیه درآمده‌اند در مورد افرادی که با گیرنده هدیه در ارتباط هستند نیز قابل‌توجه است. به تعبیری دیگر کمتر کسی وجود دارد که اطلاعات مندرج بر روی هدایای اهدائی را نخواند و در مورد آن تحلیل ذهنی ننماید.

درواقع تبلیغات در کنار دیگر عناصر، لازمه‌ی توسعه اقتصادی شرکت‌ها است.

مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی

مزیت اهداء هدایا نسبت به دیگر راه‌های تبلیغات دراین است که تبلیغ به‌طور مداوم اتفاق می‌افتد. برای مثال :فردی که یک خودنویس از شرکت X را با نشان تجاری‌اش دریافت کرده است، با هر بار استفاده نام شرکت X در ذهن او نقش می‌بندد. بدیهی است با گذشت زمان نام شرکت تجاری X به‌صورت شرطی در حافظه فرد ماندگار می‌شود، حال تصور کنید شخص گیرنده هدیه تبلیغاتی از دسته مشتریان بالقوه باشد، یعنی احتمال نیاز وی به خدمات یا محصولات شرکت X وجود داشته باشد، به‌محض احساس نیاز بی‌شک اولین اقدام فرد، برقراری تماس با شرکت X است.

درنتیجه اهداء هدایا شبیه هیچ‌یک از تبلیغات دیگر نیست و این مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی در کسب‌وکار می‌باشد، تبلیغات اغلب لحظه‌ای و پرهزینه است و شخص هدف نیز قابل انتخاب نیست یا لااقل محدودیت‌هایی برای شناسایی وی وجود دارد. اما از مزایای هدیه های تبلیغاتی این است که با هزینه‌ای اندک می‌توان ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات مثل چاپ پوستر تبلیغاتی به دست آورد.

برندسازی

یکی از مهم‌ترین نتایج و مزایای هدیه تبلیغاتی شناخت قابل‌توجهی است که از برند شما برای مشتریان به دست می‌آید. هر کسب‌وکاری برای شناخته شدن برند خود همواره در تلاش است اما یکی از راه‌هایی که برای برندسازی می‌توان همیشه از آن استفاده کرد استفاده از یک هدیه تبلیغاتی مناسب و خلاقانه برای اهدا به مشتریان بالقوه باشد. از مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی برای برندسازی این است که برند شما همیشه در ذهن مشتری شما باقی می‌ماند و تا زمانی که هدیه تبلیغاتی شما برای وی قابل کاربرد و استفاده است شما می‌توانید انتظار داشته باشید که برندتان برای مشتری زنده بماند.

و این احتمال که مشتریان جدید دیگری نیز برند شما را ببینند وجود دارد.
سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی با هدف برندینگ از هدیه‌های تبلیغاتی مناسبی استفاده می‌کنند که به کسب درآمد بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. استفاده درست و مناسب از هدیه‌های تبلیغاتی به برندسازی و افزایش اعتبار برند شما کمک زیادی می‌نماید
و این از بزرگ‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی به شمار می‌رود.

انواع مختلف هدیه‌های تبلیغاتی

شرکت‌ها و سازمان‌ها از انواع مختلف هدیه‌های تبلیغاتی برای مشتریان مختلف خود استفاده می‌نمایند.
همان‌طور که گفته شد مزایای این روش تبلیغاتی بر کسی پوشیده نیست اما انتخاب هدیه مناسب نیز اهمیت زیادی دارد.
در اینجا به چند نوع از مهم‌ترین انواع هدیه‌های تبلیغاتی که وجود دارد اشاره می‌کنیم:

  • ارائه هدیه‌های تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبین شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • هدیه‌ها برای نمایندگان و توزیع‌کنندگان
  • هدیه‌های نمایشگاهی تجاری و بازرگانی
  • هدیه‌های عام برای تمامی افراد جهت آگاهی آن‌ها از برند شما
  • برای ایجاد ارتباط با مشتری
  • برای تشویق کارمندان
  • برای معرفی محصولات مختلف

و …
شما می‌توانید با توجه به نوع کسب‌وکار و فعالیت و هدفی که از این کار دارید از انواع مختلف هدیه‌های تبلیغاتی مختلف برای توسعه فعالیت و افزایش اعتبار برندتان استفاده نمایید.

انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب

یک هدیه تبلیغاتی یا اشانتیون می‌تواند هر چیزی باشد.
این بستگی به شما , مخاطب و مشتری‌تان دارد و میزان جلب‌توجه‌ی که می‌خواهید از این کار به دست آورید. بنابراین طیف وسیعی از هدیه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید به‌عنوان تبلیغات به مشتری خود ارائه نمایید. برای مثال یک شرکت خودروسازی بزرگ برای جلب‌توجه مشتری و برندسازی یک خودرو لوکس هدیه می‌دهد این در حالی است که یک فروشگاه کوچک برای جلب نظر مشتریان خود یک خودکار تبلیغاتی هدیه می‌دهد. قیمت در انتخاب هدیه‌های مناسب تبلیغاتی امری اجتناب‌ناپذیر است.

شما برای انتخاب یک هدیه مناسب در ابتدا به:

  • هزینه‌های تبلیغات
  • کاربردی بودنش برای مشتری
  • و متناسب بودن آن با کسب‌وکارتان

فکر می‌کنید.

بهترین هدیه‌ها هر چه که باشند آن‌هایی هستند که بیشتر در معرض دید قرار دارند و بهتر دیده می‌شوند.
چاپ مهرسام با شناخت مزایای هدایای تبلیغاتی و انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی برای رونق کسب‌وکار شما آماده ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره در این زمینه می‌باشد.
برای اطلاع از انواع پک هدیه و طراحی هدایای تبلیغاتی اختصاصی با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *