چاپ در صنعت جعبه سازی

استفاده از چاپ در صنعت جعبه سازی یکی دیگر از کاربردهای اساسی صنعت چاپ می‌باشد. یکی از مهم‌ترین نیازهای صنایع، چاپ جعبه و بسته‌بندی آن است. یک بسته‌بندی می‌تواند به‌عنوان یک بازاریاب خوب عمل کند و در فروش محصول و جذب مصرف‌کننده کمک بسزایی نماید، این امر در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی بسیار مؤثر است که ببیند ابتدا بسته‌بندی را می‌بیند و سپس برای خرید راغب‌تر می‎شود.
چاپ جعبه و بسته‌بندی از نیازهای اساسی به شمار می‌رود.

چاپ در صنعت جعبه سازی

صنعت چاپ و جعبه سازی

انواع کاغذ و مقوای چاپ در صنعت جعبه سازی

مقوا یکی از شناخته‌شده‌ترین مواد اولیه برای صنعت جعبه سازی است.
از کاغذهای:

  • پشت طوسی
  • ایندربرد
  • پشت‌سفید
  • و حتی گلاسه

در چاپ جعبه استفاده می‌شود.

بر اساس جنس مقوای به‌کاررفته در چاپ کارتن و جعبه این جعبه‌ها را به سه دسته کلی می‌توان تقسیم نمود که شامل دسته‌بندی‌های زیر می‌باشد و هر دسته‌بندی در صنایع خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرد:

جعبه مقوایی پشت طوسی یا Grey Back Box

برای تولید این نوع جعبه‌های مورد کاربرد چاپ در صنعت جعبه سازی از انواع مقوای پشت طوسی با گرماژهای ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ می‌توان استفاده نمود. در این مورد ابعاد و وزن محصول داخل جعبه گرماژ مقوا را مشخص می‌نماید. یک‌طرف این نوع مقواها طوسی و سمت دیگر آنها سفید است که از آن برای چاپ بسته‌بندی و جعبه‌های مختلف می‌توان استفاده نمود. از مشخصات این نوع جعبه‌ها سختی و نرمی آن‌هاست که با توجه به گرماژ مقوا تعیین می‌شود. همچنین این نوع مقوا شفافیت بالایی دارد. مقواهای پشت طوسی معمولاً از نوع بازیافتی می‌باشند

به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای چاپ جعبه دارویی و مواد غذایی ممنوعیت قانونی دارد.

جعبه مقوایی پشت‌سفید یا White Back Box

از مقوای پشت‌سفید در گرماژهای ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ جهت چاپ در صنعت جعبه سازی می‌توان استفاده نمود. سطح داخلی این مقوا با روکش سفید پوشیده شده است و معمولاً زمانی از آن‌ها استفاده می‌شود که نمای داخلی جعبه از بیرون دیده شود. این جعبه‌ها از نظر بهداشتی ظاهر بهتری نسبت به جعبه‌های پشت طوسی دارند. از مهم‌ترین موارد مصرف چاپ جعبه پشت‌سفید می‌توان به تولید جعبه کفش، جعبه دستمال‌کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، جعبه خمیردندان و … اشاره نمود. از مهم‌ترین ویژگی‌های جعبه‌های مقوایی پشت‌سفید مورد کاربرد چاپ در صنعت جعبه سازی می‌توان به
سختی و نرمی با توجه به گرماژ آن:

  • شفافیت بالا
  • قابلیت چاپ خوب
  • دو سمت سفید بودن مقوا
  • جعبه مقوایی ایندربرد یا Ivory Board Box

جعبه تولیدشده با این نوع مقوا نیز در گرماژهای ۲۵۰ ، ۲۷۵ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ و ۴۰۰ موجود می‌باشد. چاپ در صنعت جعبه سازی با این نوع مقوا به نام‌های اینوربرد، ایندربرد و یا ایندل برد معروف است، قسمت مغزی این نوع جعبه‌ها از مواد بازیافتی( مانند مقوا پشت طوسی تولید می‌شود اما در دو سمت آن‌ها از لایه‌های پالپ سفید یا نخودی با درصد پالپ بیشتر استفاده می‌شود. هر چه لایه پالپ سفید یا نخودی رنگ مقوا ضخیم‌تر باشد، نشان‌دهنده مرغوبیت بالاتر آن است. مهم‌ترین کاربردهای چاپ در صنعت جعبه سازی با این نوع مقوا شامل تولید جعبه‌های مواد غذایی خاص، چاپ جعبه محصولات آرایشی – بهداشتی، جعبه محصولات دارویی و سایر موادی هستند که از نظر بهداشتی حساسیت بیشتری دارند.

از دیگر ویژگی‌های این نوع مقوا علاوه بر بهداشتی بودن آن داشتن دانسیته جرمی بالا می‌باشد. جعبه‌های ساخته‌شده با این نوع مقوا نسبت به دیگر جعبه‌ها از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار می‌باشند.

مهرسام چاپ یکی از شرکت‌های فعال در زمینه چاپ جعبه لمینتی و مقوایی است. جهت سفارش یا استعلام قیمت از طریق شماره‌های مندرج در سایت می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

گرماژ موردنیاز مقوا برای چاپ در صنعت جعبه سازی

نوع کالا و ابعاد آن تعیین‌کننده نوع کاغذ و گرماژ موردنیاز در جعبه سازی است :
برای چاپ جعبه مواد غذایی و چاپ جعبه آرایشی بهداشتی چنانچه امکان تماس مستقیم با کالا باشد باید از مقوای ایندربرد ( بهداشتی ) و یا پشت‌سفید استفاده شود.
برای دیگر موارد می‌توان از مقوای پشت توسی استفاده کرد.

برای جعبه‌های بزرگ مانند جعبه‌های شکلات حتماً باید از مقوای ۳۰۰ گرم به بالا استفاده شود زیرا این نوع مقوا مقاومت و استخوان‌بندی بهتری دارد و از متلاشی شدن جعبه جلوگیری می‌شود. برای چاپ جعبه‌هایی مانند جعبه‌های چای باید از مقوای ۳۵۰ گرم استفاده شود که در اثر فشار له و محصول خرد نشود. برای چاپ باکس‌هایی مانند جعبه‌های در سایز جعبه خمیردندان می‌توان از گرماژ ۲۷۰ گرم به بالا استفاده کرد. برای چاپ باکس‌های مقوایی مانند جعبه‌های دستمال‌کاغذی از مقوای ۲۸۰ گرم، ۳۰۰ گرم و ۳۵۰ گرم استفاده می‌شود.
پس از انتخاب مقوای مناسب نوبت به چاپ و خدمات بعد از چاپ آن می‌باشد.

خدمات چاپ در صنعت جعبه سازی

چاپ در صنعت جعبه سازی می‌تواند به‌صورت تک‌رنگ ، دورنگ ،سه رنگ ، چهار رنگ و بعد از چهار رنگ اصلی رنگ‌های ساختگی و پنتون مانند رنگ‌های طلایی ، نقره‌ای و … باشد. استفاده از چاپ در صنعت جعبه سازی با استفاده از جعبه‌های مقوایی کاملاً امکان‌پذیر است ضمن اینکه این مقواها قابلیت نمایش انواع رنگ‌ها را دارند. نمایش رنگ در تولید و چاپ جعبه سخت یا چاپ هارد باکس نیز به‌خوبی امکان‌پذیر است و نیز از امکان چاپ فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

خدمات پس از چاپ

خدمات پس از چاپ در صنعت جعبه سازی شامل نوع روکش‌ها اعم از:

  • سلفون مات ، براق ، مخملی
  • یو وی سیلندری، یو وی موضعی
  • طلاکوب ، نقره‌کوب
  • برجسته، تیغ و لب چسب

خواهد بود.
تمام جعبه‌های مرحله قالب‌زنی و ساخت قالب را خواهند داشت.

قالب برای اولین دوره چاپ ساخته خواهد شد و فقط در مرحله اولین سفارش هزینه آن دریافت می‌شود و تا زمانی که تیغ آن کند و یا تخته آن شکسته نشود می‌توان با آن کار انجام داد معمولاً با تیغ قالب تا ۶۰۰۰۰ برگ را می‌تواند تیغ زد و بعدازآن کند خواهد شد. چنانچه جعبه نیاز به چاپ طلاکوب و یا نقره‌کوب داشته باشد برای آن باید کلیشه ساخت که این کلیشه با توجه به دستگاه ۱٫۵ میلی‌متر و یا ۳ میلی‌متر خواهد بود.
برای جعبه‌هایی که برای ساخت آن نیاز به چسب باشد می‌تواند فقط لب چسب و ته قفلی باشد و یا ته لاکباتم، ته قفل که مشخص است اما لاباکتم به جعبه‌های ته قفلی گفته می‌شود که همراه با چسب باشد و در کارخانه نیاز به آماده‌سازی زیاد آن نیست بلکه با یک حرکت ساده جعبه آماده پر شدن می‌شود.

برای چاپ و بسته‌بندی جعبه می‌توانید با چاپ مهرسام تماس بگیرید.

جعبه سخت که در بازار به عنوان جعبه های لوکس نیز معروف می باشند، این روزها از استقبال بی نظیری برخوردار شده اند. شما می توانید با استفاده از این جعبه ها به راحتی به میزان جذابیت کالا و محصولات خود نیز بیافزایید. سفارشات این نوع از جعبه ها درصد بسیار بالایی از سفارشات چاپ جعبه و کارتن را به خود اختصاص داده است.

مزایای جعبه سخت

جعبه های سخت دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشند. برای محافظت از محصولات حساس و جلوگیری از آسیب دیدن آن ها در حین حمل قطعا استفاده از جعبه سخت برای بسته بندی بهترین انتخاب خواهد بود. مقوای استفاده دز تولید این جعبه ها مقوای کرجی و یا مقوای مقراضیان است.
از اصلی ترین و مهم ترین مزایای این جعبه ها می توان به محکم بودن و مقاوم بودن آن ها اشاره نمود.
در سفارش تولید انواع جعبه سخت شما محدودیتی در تعداد سفارشات خود نخواهید داشت. در نتیجه می توانید به میزان دلخواه از این جعبه ها سفارش دهید.
طراحی این جعبه ها به صورت اختصاصی انجام می شود. و با توجه به امکان انجام طراحی های خاص روی آنها بیشتر مورد استقبال قرار گرفتهاست.
سفارش این جعبه ها در ابعاد و اندازه های بسیار متنوع امکان پذیر می باشد. در نتیجه می توانید متناسب با محصول خود آن ها را سفارش دهید.
مقرون به صرفه بودن تولید جعبه سخت از دیگر مزایای آن می باشد.
توجه داشته باشید که در تولید این جعبه ها هیچ محدودیتی در طراحی نخواهید داشت. حتی می توانید بدنه جعبه را با یک رنگ و درب آن را با رنگی دیگر سفارش دهید.
کیفیت بالا در تولید این جعبه ها بسیار زبان زد می باشد چراکه تولید آنها با استفاده از بروزترین دستگاه ها انجام می شود.
در انتخاب روکش ها نیز هیچ محدودیتی نخواهید داشت و می توانید از انواع روکش های سلفون و گالینگور سفارش دهید.

طراحی و چاپ جعبه سخت توسط چاپ مهرسام

در چاپ مهرسام با استفاده از بروزترین و مجهزترین چاپخانه خدمات چاپ جعبه سخت را انجام می دهیم. محدودیتی در دریافت سفارشات شما عزیزان نداریم. طراحی اختصاصی جعبه را به بهترین نحو ممکن طراحان ما برای شما انجام خواهند داد.

برای سفارش انواع جعبه می توانید با کارشناسان مهرسام چاپ در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *