چطور بهترین استودیو برای عکاسی صنعتی پیدا کنیم؟

عکاسی صنعتی یکی از روش های تخصص عکاسی می باشد که امروزه در تبلیغات از کاربرد فراوانی برخوردار است. این نوع از عکاسی برای نشان دادن ویژگی های یک محصول استفاده می شود. همان طور که می دانید، تبلیغات امروزه فضای گسترده ای را از شبکه های مجازی گرفته و روز به روز روبه افزایش است که همین عامل سبب محبوبیت بیشتر عکاسی صنعتی شده است. اگر شما هم قصد رونق دادن به کسب و کار خود می باشید، می توانید با استفاده از عکاسی صنعتی، حرفه یا محصول خود را به بهترین شکل در نمایش دیگران بگذارید. برای این منظور، در این مقاله قصد داریم سوال” چطور بهترین استودیو را برای عکاسی صنعتی پیدا کنیم؟ ” را جواب دهیم.

استودیو عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله یعنی، چگونگی یافتن بهترین استودیو برای عکاسی صنعتی، بد نیست کمی با این روش از عکاسی آشنا شوید. همان طور که اشاره کردیم عکاسی صنعتی برای نمایش یک محصول یا حرفه استفاده می شود. در عکاسی صنعتی، کالایی که شما قصد نمایش آن را دارید، با جذابیت و کیفیت بیشتری به نمایش گذاشته می شود. هدف در عکاسی صنعتی بیشتر ارائه اصلی ترین ویژگی های یک محصول می باشد. از این روش عکاسی در چاپ بروشور و تبلیغات کسب و کار های آنلاین استفاده زیادی می شود تا مخاطب با محصولی که قصد خرید آن را دارد آشنا شود. در ادامه قصد داریم اصلی ترین نکات عکاسی صنعتی را نیز در دسترس شما قرار دهیم.

چطور بهترین استودیو برای عکاسی صنعتی پیدا کنیم؟

یافتن استودیوی مناسب برای عکاسی صنعتی، یکی از اصلی ترین سوال های افراد می باشد. اگر قصد نمایش محصول یا کالای خود را دارید، بهتر است از بهترین استودیو ها استفاده کنید. اما چگونه یک استودیو مناسب پیدا کنیم؟ برای پاسخ به این سوال می توانید از مهم ترین ویژگی های یک استودیو مناسب استفاده کنیم.

  • استودیو مناسب برای عکاسی صنعتی باید از بهترین وسایل و تجهیزات نظیر: دوربین مناسب، لنز های قدرتمند و… برخوردار باشد. همان طور که می دانید عکاسی صنعتی یکی از حرفه های تخصصی می باشد و بدون استفاده از تجهیزات مدرن و با کیفیت، تصویر مناسبی خلق نمی شود.
  • سعی کنید از استودیویی استفاده کنید که فضای باز و مناسبی داشته باشد. دکور یک استودیو چیزی است که بدو ورود با آن روبه رو می شود که می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب یک استودیو باشد. زیرا یک طراحی و دیزاین خوب می تواند خبر از ایده و هنر عکاس به ما دهد.
  • عکاسی صنعتی یکی از تخصصی ترین حرفه های عکاسی می باشد که بهتر است به دست افراد متخصص انجام شود. برای این منظور بهتر است از استودیو هایی استفاده کنید که عکاس آن از تخصص لازم در عکاسی برخوردار باشد.
  • شما می توانید برای اطمینان حاصل کردن از تجربه عکاس، از نمونه تصاویر موجود در یک استودیو استفاده کنید! نمونه کار های یک عکاس، نشان دهنده کیفیت کار آن می باشد که گزینه مناسب در انتخاب یا رد کردن یک استودیو می باشد.
  • برای یافتن بهترین استودیو عکاسی صنعتی، می توانید از تجربه دیگران نیز استفاده کنید! انتخاب یک استودیو مناسب می تواند تاثیر زیادی بر روی کسب و کار شما داشته باشد که در نتیجه بهتر است قبل از انتخاب، از تجربه دیگران نیز استفاده کنید.

عناوین نام برده ازجمله اصلی ترین نکاتی می باشد که بهتر است قبل از انتخاب یک استودیو مد نظر داشته باشید تا تصاویر با کیفیت ترین را از محصول یا کالای خود دریافت، و در جذب مخاطبان نیز موفق تر باشید.

تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

تاریخچه عکاسی صنعتی

بی شک تا اینجا به پاسخ سوال ” چطور بهترین استودیو برای عکاسی صنعتی پیدا کنیم؟ ” رسیده اید. اما بد نیست کمی با تاریخچه عکاسی صنعتی نیز آشنا شوید. تصاویر، عضوی جدا نشدنی از زندگی ما می باشند که از کاربرد فراوانی برخوردارند. در قرن 18 که هنوز عکاسی اختراع نشده بود، برخی از کارخانه های صنعتی برای نمایش دادن محصولات خود، عکس آنها را بر روی دیوار ها کشیده و در نمایش افراد می گذاشتند که با این کار می توانستن افراد زیادی محصولات خود جذب کنند. در قرن 19 با انقلاب صنعتی، عکاسی نیز اختراع و این روش قدرتمند در دسترس صاحبان کسب و کار های بزرگ قرار گرفت. این افراد با استفاده از عکاسی صنعتی، می توانستن فروش محصولات خود را چند برابر افزایش دهند. استفاده از عکاسی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی گسترده ای شد که سبب حضور بیشتر عکاسی صنعتی در میان زندگی انسان ها شده است.

ابراهیم گلستان اولین کسی می باشد که عکاسی صنعتی را در ایران راه اندازی می کند. او در سال 1336 اولین استودیو عکاسی را در ایران به نام استودیو گلستان راه اندازی کرد. این فرد به عنوان نخستین عکاس صنعت نفت نیز می باشد که از لوله های نفتی و… عکاس های مختلفی تهیه و مستند های مختلفی را تولید کرد است. بعد از سال 1336، عکاسی صنعتی در ایران رواج و به شکل گسترده ای مورد استفاده شرکت های تولیدی و کسب و کار های بزرگ قرار گرفت.

عکاسی تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی

یکی از اشتباهات رایج در میان افراد، یکسان دانستن عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی می باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، هدف از عکاسی صنعتی، نشان دادن اصلی ترین ویژگی های یک محصول می باشد. در حالی که در عکاسی تبلیغاتی، کالای مورد نظر، فراتر از آن چیزی که است نشان داده می شود. البته مد نظر داشته باشید که در هر دو روش از عکاسی هدف عکاسان به نمایش گذاشتن یک محصول می باشد اما عکاسی صنعتی بیشتر بر روی ویژگی های یک محصول تمرکز دارد در حالی که در عکاسی تبلیغاتی، هدف جذب افراد به یک کالا یا محصول خاص با استفاده از جذاب نشان دادن آن می باشد.

برای گرفتن مشاوره رایگان و هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با شماره های مهرسام چاپ
تلفن: ۰۲۱۸۸۸۶۵۱۳۶/  موبایل: ۰۹۱۲۰۰۵۹۳۱۷ تماس بگیرید.

99/08/18

میانگین امتیازات ۵ از ۵