تقویم رومیزی چیست؟

تقویم رومیزی چیست

تقویم رومیزی نوعی از تقویم است که می‌توانید آن را بر روی میز کار، میز تحریر، میز خدمت، میز پاتختی و… قرار دهید. با وجود تقویم‌های رومیزی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان از تاریخ و رویدادهای روز باخبر شد.

تقویم‌های رومیزی دارای انواع مختلفی هستند اما به صورت کلی  در این محصولات تمامی تاریخ‌های مهم و تعطیلات نوشته می‌شود. همانطور که می‌توان از نام تقویم‌ رومیزی ها حدس زد، این محصولات دارای قاب و پایه هستند که به سبب آن کاربران می‌توانند آن را در محیط دلخواه خود به صورت ایستاده قرار دهند. این تقویم‌ها از نظر ابعاد جمع‌جور هستند و فضای کمی از میز یا سایر محیط ها را اشغال می‌کنند.

تقویم رومیزی 1403

تقویم رومیزی چیست و کاربرد هایش

به طور معمول تمامی افرادی که برنامه شلوغی دارند، دارای یک تقویم رومیزی می‌باشند. از آنجایی که این تقویم‌ها معمولا در معرض دید هستند، افراد با وجود آن‌ها کمتر رویدادهای مهم و تعطیلات را از یاد خواهند برد. به سبب این ویژگی، بسیاری از کاربران برنامه‌ها، قرارها، تولدها، جلسات کاری و… را در تقویم‌های رومیزی خود یادداشت می‌کنند تا مبادا آن‌ها را فراموش کنند.

اگر شما هم دائما با فراموشی تاریخ‌های مهم دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم یک تقویم رومیزی مناسب از مهرسام چاپ تهیه کنید. با تقویم‌های رومیزی می‌توانید با یک نگاه از برنامه روزانه خود با خبر شوید و به خوبی آن‌ها را مدیریت کنید.

تقویم رومیزی 1403

اینجا به تقویم رومیزی چیست پرداخته ایم تا از مزایا و کاربردهای تقویم‌های رومیزی، اطلاع از تاریخ برحسب میلادی، شمسی و قمری آشنا شوید. اگر علاوه بر تاریخ‌های شمسی به تاریخ‌های میلادی و قمری نیز نیاز دارید، پیشنهاد می‌شود حتما یک تقویم رومیزی برای میز کار خود تهیه کنید.

از تقویم‌های رومیزی حتی می‌توان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ارزشمند استفاده کرد. با وجود این هدیه هم می‌توانید سبب خوشحال کردن افراد مختلف شوید و هم به گسترش و شناخته شدن کسب و کار و برند خود، کمک ویژه‌ای کنید.

تفاوت تقویم رومیزی عمومی و تقویم رومیزی اختصاصی

تقویم‌های رومیزی را هم می‌توان به صورت عمومی و هم به صورت اختصاصی تهیه کرد؛ اما ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که “تقویم رومیزی عمومی چه تفاوتی با تقویم رومیزی اختصاصی دارد؟” در پاسخ به این سوال باید گفت تقویم‌های رومیزی اختصاصی با توجه به سلیقه کاربران شخصی سازی می‌شوند.

کاربران می‌توانند در سفارش تقویم رومیزی اختصاصی هر برگ را با توجه به سلیقه و درخواست خود شخصی سازی کنند. در این محصولات حتی شما می‌توانید رنگ هر برگ از تقویم خود را تعیین کنید. این ویژگی برای کسانی که بسیار سخت پسند هستند و دوست دارند تمام اقلام روی میز کار یا تحریرشان باهم تناسب رنگ و طراحی داشته باشد، یک گزینه مناسب است.

تقویم‌های رومیزی اختصاصی را می‌توانید حتی برای هدیه به عزیزانتان سفارش دهید. در این حالت در مهرسام چاپ تقویم‌ها با توجه به رنگ‌ها و طرح‌های دلخواه عزیزانتان طراحی می‌شود.

تقویم‌های رومیزی عمومی، تقویم‌هایی هستند که امکان شخصی سازی و سفارش سازی در آن‌ها بصورت پلاک یا داغکوب وجود دارد و در زمان کوتاه تری نسب به تقویم های اختصاصی آماده می شود. در تولید این تقویم‌ها سعی شده از رنگ‌ها و طراحی‌هایی استفاده شود که عموما مورد پسند بیشتر افراد است. حتی خام هم می توانید خریداری کنید.

تقویم رومیزی چیست

انواع تقویم رومیزی

تقویم‌های رومیزی دارای انواع مختلفی هستند که افراد می‌توانند با توجه به نوع برنامه ریزی که دارند، متناسب‌ترین تقویم با آن را تهیه کنند.

  1. تقویم رومیزی هفتگی: همانطور که می‌توان از نام این تقویم‌ها حدس زد، در تقویم رومیزی هفتگی هر صفحه به یک هفته اختصاص پیدا کرده است. با کمک این تقویم‌ها می‌توانید اهداف هفتگی خود را پیش ببرید و با یک نگاه از کل رویدادها و تعطیلات رسمی هفتگی باخبر شوید. این تقویم‌ها به نسبت تقویم‌های رومیزی ماهانه، صفحات بیشتری دارند.
  2. تقویم رومیزی ماهانه: رایج‌ترین نوع تقویم‌ها که معمولا بر روی میز اکثر افراد شاغل به خصوص کارمندان وجود دارد، تقویم رومیزی ماهانه است. با وجود این تقویم کاربران می‌توانند رویدادها و تعطیلات را به صورت ماهانه مشاهده کنند و برنامه ریزی ماهانه خود را لحاظ کنند. بسیاری از تقویم‌های رومیزی ماهانه دارای قسمتی برای یادداشت نیز می‌باشند.
  3. تقویم رومیزی سالانه: با کمک تقویم رومیزی سالانه می‌توانید با یک نگاه از کلیه رویدادها و برنامه‌های سالانه خود اطلاع پیدا کنید.
  4. تقویم رومیزی دو رو: عمدتا تقویم‌های رومیزی دو رو شامل 12 برگ می‌باشند که هر برگ آن به یک ماه از سال اختصاص داده می‌شود.
  5. تقویم رومیزی دیجیتال: تقویم‌های رومیزی دیجیتال کمی به نسبت نمونه‌های قبلی جدیدتر و نوین‌تر می‌باشد. در طراحی این محصول یک صفحه نمایش طراحی شده است که برنامه ریزی به سبب آن بسیار سهولت پیدا می‌کند.

شما می‌توانید انواع تقویم‌های رومیزی را هم به صورت عمومی و هم اختصاصی به مجموعه مهرسام چاپ سفارش دهید.

ابعاد تقویم رومیزی

تقویم‌های رومیزی به طور معمول در اندازه و ابعاد مختلف به چاپ می‌رسد و نمی‌توان برای آن‌ها اندازه و ابعاد واحدی را در نظر گرفت. شما می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید و مطابق با سلیقه خود تقویم رومیزی تهیه کنید.

برخی از افراد برای دید بیشتر رویدادها و برنامه خود، سعی می‌کنند تقویم‌های رومیزی بزرگتری تهیه کنند اما برخی دیگر به دلیل کوچک بودن میز دوست دارند فضای کمتری را به این محصول اختصاص بدهند.

عمدتا تقویم‌های رومیزی در ابعاد A5 و سایزهایی مانند 11.5*20، 12*23 و 12*21.5 به تولید می‌رسند.

چاپ تقویم رومیزی

همانطور که می‌دانید کاغذی که برای چاپ تقویم رومیزی استفاده می‌شود با کاغذهای معمولی متفاوت است. معمولا برای این محصولات از کاغذ گلاسه استفاده می‌شود تا کیفیت و طول عمر تقویم‌ها بالاتر برود.

بخش عمده‌ای از کیفیت چاپ و طراحی تقویم‌های رومیزی به مجموعه تولیدی آن بستگی دارد. چنانچه به دنبال خرید تقویم‌های رومیزی هستید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، مجموعه مهرسام چاپ بهترین گزینه برای شما است. این مجموعه با به کارگیری بهترین مواد اولیه، باکیفیت‌ترین محصولات را وارد بازار می‌کند.

عوامل موثر در چاپ تقویم رومیزی

عوامل بسیار زیادی در کنار هم قرار می‌گیرند تا در نهایت یک تقویم رومیزی با کیفیت تولید شود. در ادامه به بررسی عوامل موثر در چاپ تقویم رومیزی می‌پردازیم:

  1. جنس کاغذ به کار رفته: هر چقدر که کاغذ به کار رفته مرغوب‌تر باشد، طول عمر تقویم شما نیز به نسبت بالاتر می‌رود. عموما تقویم‌های رومیزی از جنس‌هایی مانند مقوایی، جلدسازی سخت، پلکسی و چوب تهیه می‌شوند.
  2. طراحی گرافیکی: بدون شک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تولید تقویم رومیزی، طراحی گرافیکی آن است. سعی کنید سفارش تقویم رومیزی خود را به مجموعه‌هایی بسپارید که طراحان مجرب و خوش سلیقه داشته باشد.
  3. جنس پایه: در تقویم‌های رومیزی جنس پایه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید پایه‌ها ضخامت و محکمی بالایی داشته باشند.
  4. ابعاد و سایز تقویم رومیزی: این ابعاد در تقویم‌های رومیزی اختصاصی به راحتی قابل تغییر و انتخاب هستند.

تقویم رومیزی بهترین هدیه تبلیغاتی

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از بهترین روش‌های تبلیغات، هدیه انواع تقویم‌های رومیزی است. شما می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر افراد با حرفه خود، لوگو طراحی شده خود را بر روی تقویم‌های رومیزی تبلیغاتی قرار دهید و یا حتی صفحات ابتدایی آن را به معرفی حرفه یا شرکت خود اختصاص دهید.

از آنجا که تقویم‌های رومیزی امروزه از پرکاربردترین نوع تقویم‌ها محسوب می‌شوند، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و تبلیغاتی با راندمان بالا داشت. حتما می‌دانید که افراد دائما در طول روز برای چک کردن برنامه و رویدادها به تقویم نگاه می‌کنند و همین امر سبب می‌شود کسب و کار شما در ذهن آن‌ها به خوبی ثبت شود.

یکی دیگر از مزایای هدیه تقویم‌های رومیزی تبلیغاتی هزینه به صرفه و اقتصادی آن به نسبت سایر محصولات است. شما می‌توانید این تقویم‌ها را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مجموعه حرفه‌ای مهرسام چاپ سفارش دهید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *