سررسید وزیری چیست؟ معرفی انواع آن

سررسید وزیری

در عصر حاضر سررسید‌های مختلفی وجود دارد که پر فروش‌ترین و پر کاربردترین نوع آن سررسید وزیری است.‌ یکی از دلایلی که این سررسید در میان مردم جلب توجه کرده و توانسته کاربران را به خود علاقه مند کند، برخورداری از فضای مناسب و لازم برای مصرف کننده است تا فرد بتواند اطلاعات مهم خود را در انتهای سررسید یادداشت کند. ابعاد سررسید‌ برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. اندازه سالنامه وزیری ۲۳.۵*۱7 است. در ادامه بیشتر در خصوص انواع سررسید وزیری و موارد مربوط به آن صحبت می‌کنیم.

سررسید اروپایی قهوه ای

سررسید قهوه ای

انواع سررسید وزیری

سالنامه وزیری انواع مختلفی دارد و هر کدام در مواقع بخصوصی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی هر کدام به طور مختصر می‌پردازیم.

1. سررسید وزیری روزانه: همان طور که از نامش مشخص است، این سررسید از تقویم روزانه برخوردار بوده و هر روز از سال به یک صفحه اختصاص داده شده است.

2. سالنامه وزیری هفتگی: این سالنامه تقویم هفتگی دارد که هر هفته از سال به یک صفحه تعلق می‌گیرد.

3. سررسید وزیری ماهانه: این نوع سالنامه از تقویم ماهیانه برخوردار بوده و هر ماه از سال به دو صفحه اختصاص می‌یابد.

4. سررسید روز شمار: سالنامه روزشمار دارای تقویم دو روزه است که هر روز از سال به یک صفحه تعلق می‌گیرد.

انواع جلد سررسید وزیری

سالنامه‌های وزیری در جلدهای مختلف تولید و از طریق وب سایت مهرسام چاپ به فروش می‌رسد. در ادامه به انواع جلد سررسید وزیری اشاره می‌کنیم.

جلد چرم مصنوعی

از مزایای جلد مصنوعی می‌توان به درج لوگو و برند کسب و کار‌ها اشاره کرد. چاپ‌هایی که روی سررسید وزیری جلد چرم، قابلیت چاپ دارند؛ شامل: لیزر، داغی، نقره کوب، طلا کوب و چاپ سیلک است که با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می‌شود.

 جلد چرم طبیعی

سررسید‌هایی که جلد چرم مصنوعی دارند، به عنوان یک کالای ارزشمند به شمار می‌روند. تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی بسیار سخت است. اگر چرم بکار رفته در جلد نامرغوب باشد به مرور زمان پوسته پوسته و تغییر رنگ می‌دهد.

جلد چرم ترمو

این جلد از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به چرم مصنوعی دارد. جلد ترمو علاوه بر نازکی از کیفیت و مقاومت بالای برخوردار است. قیمت این جلد نسبت به چرم مصنوعی بیشتر است.

جلد گلاسه

جلد گلاسه نوعی کاغذ است که روی آن روکش براق کشیده می‌شود. این جلد صاف و هموار بوده و نسبت به سایر جلدها مقاومت بالایی دارد.

جلد سلفون مات

متریال استفاده شده در جلد سلفون مات، کاغذ گلاسه است، که سلفون مات روی آن کشیده می‌شود.

جلد سلفون براق

جلد سلفون براق همانند، جلد سلفون مات بوده و تنها برای روکش کشی از سلفون براق استفاده می‌شود.

جلد گالینگور

جنس جلد سررسید وزیری بکار رفته، روکش پی‌وی‌سی است. دوام و قیمت آن در مقایسه با ترمو و چرم کمتر بوده تنها مزیت آن تنوع رنگی و طرح متنوع است.

سررسید اروپایی مشکی

سررسید مشکی

انواع صحافی سررسید وزیری

بعد از آن که به پاسخ سوال سررسید وزیری چیست؟ پرداخته‌ایم، باید درباره انواع صحافی، کاربرد و جلد آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از کار‌هایی که در زیبایی سررسید‌ها نقش  دارد، صحافی است. در این بخش به برخی از انواع صحافی سررسید اشاره می‌کنیم.

1. صحافی دوخت: یکی از رایج‌ترین روش‌های صحافی سررسید‌ها، صحافی دوخت است. در این روش برگه‌ها به صورت منظم روی هم دوخته شده و در نهایت به جلد سررسید متصل می‌شوند. در روش صحافی دوخت سررسید شما مقاوم و استحکام بالایی خواهد داشت.

2. صحافی کلاسور: در این نوع صحافی برگه‌ها پانچ شده و به کمک‌ گیر‌های استیل به جلد وصل می‌شوند.

3. صحافی فنری: در این مدل سررسید‌ها، رول‌های کاغذ پانچ شده داخل فنر به منظور یکپارچگی قرار می‌گیرند.

کاربرد‌های سالنامه وزیری

سررسید وزیری کاربرد‌های متنوعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

1. برنامه ریزی روزانه و هفتگی: این نوع سررسید‌ها ابعاد مناسب و فضای کافی دارند و برای برنامه ریزی روزانه و هفتگی بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

2. یادداشت برداری: شما می‌توانید برای یادداشت برداری نکات مهم همچنین، قرار ملاقات، ایده‌ها، وظایف روزانه و… از سالنامه وزیری استفاده کنید.

3. هدیه تبلیغاتی: سررسید تبلیغاتی می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه تبلیغاتی باشد. از این سررسید برای معرفی محصولات یک شرکت، برند یا سازمان استفاده می‌کنند.

عوامل موثر در قیمت سررسید وزیری

عوامل مختلفی در قیمت‌گذاری سررسید دخیل هستند که در این بخش به مهم‌ترین عوامل اشاره می‌کنیم.

1. جنس و نوع جلد؛ سررسید وزیری از جنس‌های مختلفی مثل، پلاستیک، چرم، پارچه و مقوای ضخیم ساخته می‌شود. هر چه کیفیت جنس جلد بهتر باشد، قیمت آن نیز بالا می‌رود.

2. نوع چاپ: در پاسخ به سوال سررسید وزیری چیست؟ و در چه روش‌هایی چاپ می‌شود؟ باید گفت این سررسید به روش‌های چاپ دیجیتال، چاپ افست و چاپ سیلک اسکرین، چاپ می‌شود. هر چه روش چاپ کیفیت بالا‌تری داشته باشد، روی قیمت نهایی محصول تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

3. طرح و رنگ: سررسید وزیری در طرح و رنگ‌های چشم نواز و زیبایی طراحی و تولید می‌شود. هر چه طرح و رنگ‌های خاص در تولید بکار برده شود، قیمت سررسید افزایش پیدا می‌کند.

4. تعداد صفحات: سالنامه وزیری در تعداد صفحات مختلفی تولید می‌شود. هر چه تعداد صفحات روبه افزایش باشد قیمت آن‌ها نیز بالا می‌رود.‌

5. سایر ویژگی‌ها: سررسید وزیری ویژگی‌های مهمی و بارزی دارد که می‌توان به، روکش طلا کوب، صفحه برش، طلق محافظ و مواردی از این قبیل اشاره کرد. سررسیدی که از ویژگی‌های بیش‌تری برخوردار باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد.

سررسید اروپایی ابی

سررسید رنگ ابی

سفارش سالنامه وزیری

پیش از آن که به سفارش سالنامه و سررسید وزیری اقدام کنید باید بدانید سررسید چیست و صرفا یک محصول تبلیغاتی نیست، بلکه اندوخته‌ای از تعهدات و خدمات است. همچنین باید دقت داشته باشید، که تولید کننده سالنامه با شما از مراحل اخذ سفارش تا تولید، عملیات مالی و تحویل کار برخورد خوبی با شما داشته باشد.

 یکی از انواع سالنامه‌های وزیری که نسبت به سایر سالنامه‌ها مورد استقبال و خرید قرار گرفته، سالنامه روز شمار است. چرا که این محصول از فضای کافی برای یادداشت و نوشتن مطالب مهم برخوردار بوده و علاوه بر فضای داخلی بسیار زیاد و طراحی جلد و لت گلاسه داخلی جهت معرفی خدمات شرکت‌ها و سایر مشاغل مناسب است. می‌توان تصاویری از کالا و توضیحات را در طراحی جلد پیاده سازی کرد.

برخی مواقع چنین سررسید‌های همانند؛ یک کاتالوگ مورد استفاده شرکت‌ و صاحبان مشاغل مخالف قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید سررسید وزیری را با کیفیت عالی و قیمت مناسب دارید، حتما به وب سایت فروشگاهی مهرسام چاپ مراجعه کنید. این مجموعه می‌تواند سررسید وزیری را مطابق سلیقه و نوع فعالیت خویش طراحی و تولید کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان پاسخگو مهرسام چاپ تماس بگیرید، تا شما را به خریدی مطلوب راهنمایی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *