رنگ سال 2024 چیست؟ معرفی رنگ سال 1403+ عکس

رنگ سال 2024

همانطور که می دانید هر ساله موسسه پنتون (Pantone) رنگ سال جدید را معرفی می کند. امسال هم رنگ سال 2024 یا همان رنگ سال ۱۴۰۳ که همه منتظرش بودند را رنگ هلویی مخملی Peach Fuzz منتشر کردند. این رنگ با در نظر گرفتن شرایط متفاوتی مانند شرایط: اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حتی سیاست، انتخاب می شود.

رنگ سال 2024

رنگ هلویی مخملی Peach Fuzz

پنتون به تازگی رنگ  هلویی مخملی”Peach Fuzz” یا PANTONE 13-1023، به عنوان رنگ سال 2024 اعلام کرده است. پنتون که به عنوان یک معیار در زمینه رنگ و راه‌حل‌های دیجیتال در جامعه طراحی شناخته می‌شود، این رنگ را با هدف حرکت به سوی همدلی و درک اعلام کرده است.

رنگ سال 2024

 

رنگ هلویی چه رنگی است؟

خیلی از افراد این رنگ را با نارنجی اشتباه می گیرند و در واقع آن را نارنجی می نامند. باید گفت که رنگ هلویی در گروه رنگ های نارنجی قرار می گیرد اما فقط یکی از طیف های مختلف این رنگ است. در هلویی مقادیری زرد و قرمز به همراه سفید وجود دارد که آن را تا حد زیادی روشن و لطیف کرده است. در واقع می توان گفت که فرق هلویی با نارنجی در آن است که رنگ هلویی کمی به صورتی یا مرجانی نزدیک می شود و این باعث می گردد که از انرژی این رنگ کمی کاسته شود، که البته همین کم شدن انرژی موجب خواهد شد که بتوان از رنگ هلویی در قسمت های بیشتری از دکوراسیون و یا صنعت آرایشی بهداشتی استفاده کرد. هلویی یک رنگ ملایم و دوست داشتنی است.

رنگ سال

هلویی رنگی که به دلیل رنگ کم‌رنگ گوشت داخلی میوه هلو نامگذاری شده‌ است. مانند رنگ زردآلو، رنگ هلویی نیز کم‌رنگ‌تر از اکثر میوه‌های واقعی هلو است و به نظر می‌رسد در درجه اول برای ایجاد یک پالت رنگی پاستلی برای طراحی داخلی فرموله شده‌ است.

مجموعه مهرسام چاپ از این رنگ ها در چاپ افست بصورت کاملا اختصاصی استفاده می کند.

 

به گفته متخصصان مؤسسه رنگ Pantone: رنگ‌های مورد استفاده در هفته مد نیویورک بهار ۲۰۲۴/ رنگ سال ۱۴۰۳ با یک حس خاص از گذشته همراه هستند، اما در عین حال با تحول صحبت می‌کنند، زیرا که ما به شیوه‌ای مثبت‌تر به زندگی نگاه می‌کنیم. در این پالت رنگی، حس آزادی جدیدی به تصویر کشیده شده است که با توجه به این تنوع از رنگ‌های خاطره‌انگیز و آشنا، دربه در باز شده است تا به اکتشاف پتانسیل خلاقانه ما برای بازنمایی آینده بپردازیم.

رنگ سال 1403

 

با تمایل به بیان شخصی در مرکز مد، احساسات شادی و آرامش از طریق رنگ‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستیم، معتبر و قابل تشخیص هستند، در حالی که به جسارت در این دوره جدید وارد می‌شویم.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان PDF کاتالوگ رنگ پنتون (PANTONE)

 

رنگ سال 2024

“رنگ‌های هفته مد نیویورک بهار ۲۰۲۴ احساسات رها شدن را الهام می‌بخشند. این رنگ‌ها باز کردن تخیل و تقویت و آزاد کردن روح هنری منحصر به فرد خودمان را ممکن می‌سازند و به ما این امکان را می‌دهند که خودمان را با روش‌های خلاقانه‌تر بیان کنیم”، گفته است Leatrice Eiseman (لیتریس ایسمان)، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ Pantone. “این رنگ‌ها ترکیب هماهنگی از سایه‌های آشنا با لمسه معاصر، یک تفسیر جدید از زمان حال را معرفی می‌کنند، زیرا که خاطرات گذشته و نگاه به آینده امید به حال را می‌آورند”.

بر این اساس رنگ سال 2024 را شرکت پنتون اعلام کرد و خبر پر شوری در سراسر دنیا منتشر شد.

رنگ سال 1403

 

منبع: pantone.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
1 پاسخ
  1. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام
    خلاق فقط خدای بزرگ است مخلوقات با نعمات خدادادی بخواست خدا فقط هماهنگ کننده می‌توانند باشند به یقین ان شاءالله تعالی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *