طراحی و چاپ ساک دستی (شاپینگ بگ)

یکی از روش های موثر و البته جدید در تبلیغات، استفاده از ساک دستی می باشد. همان طور که می دانید، کسب و کار های امروزه به طرز شگفت انگیزی به تبلیغات وابسته اند. در این میان برخی از افراد نوآوری کرده و روش های جدید تری برای تبلیغات درنظر گرفته اند. امروزه شاهد طراحی و چاپ ساک دستی می باشیم. ساک دستی شاپینگ بگ بهترین گزینه جهت ارائه محصولات، جوایز و… می باشد که جلوه بهترین را به خدمات شما می بخشد. طراحی ساک دستی شاپینگ بگ در سایز، کیفیت، جنس و قیمت های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه این مقاله از مهرسام چاپ شما را بیشتر با آن آشنا می کنیم.

طراحی و چاپ ساک دستی

انواع ساک دستی

همان طور که اشاره کردیم، یکی از روش های جدید در صنعت تبلیغات، استفاده از ساک دستی می باشد. محبوبیت این روش باعث شده تا از ساک دستی در صنایع مختلفی استفاده شود که در نتیجه ساک دستی با توجه به کاربرد، جنس و… به انواع مختلفی تقسیم می شود.

  •  ساک دستی شاپینگ بگ

ساک دستی شاپینگ بگ بیشتر در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ساک با طراحی زیبایی به چاپ می رسد که علاوه بر نمایش نام تجاری مورد نظر، در جلب نظر افراد به خرید نیز بسیار موثر است.

  • ساک دستی کریر بگ

همان طور که اشاره کردیم، ساک دستی با توجه به کاربرد هایی که دارد به انواع مختلفی تقسیم می شود. عموما برای مصارف نمایشگاهی، سازمانی و… از ساک دستی کریر بگ استفاده می کنند. این ساک برای ارائه جوایز هنری، قرار داد ها و… بهترین گزینه است.

  • ساک دستی گارمنت بگ

معمولا فروشگاه های پوشاک برای ارائه محصولات خود به مشتریان، از ساک دستی گارمنت بگ استفاده می کنند. این ساک علاوه بر مقاومت بالایی که دارد، با توجه به رنگ و مدل لباس ها طراحی می شود که تاثیر زیادی بر روی سلیقه افراد می گذارد.

  • گیفیت بگ

بهترین گزینه جهت ارسال هدایا و… ساک دستی گیفیت بگ می باشد. این ساک همان طور که از نامش پیداست جهت ارسال هدایای مناسبتی و تبلیغاتی می باشد. گیفیت بگ از طراحی زیبا و چشم نوازی نیز برخودار است.

  • گرافت بگ

گرافت بگ از مقاومت بالایی برخوردار است زیرا چاپ این ساک با استفاده از کاغذ قهوه ای رنگی به نام گرافت صورت می گیرد که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. این ساک گزینه مناسبی جهت ارسال یا ارائه محصولات بزرگ می باشد.

انواع کاغذ در طراحی و چاپ ساک دستی

انتخاب کاغذ مناسب، یکی از اصلی ترین نیاز چاپ ساک دستی می باشد. طراحی و چاپ ساک دستی با کاغذ های مختلفی انجام می شود که معمولا انتخاب کاغذ بر روی هزینه پایانی نیز تاثیر گذار است. اما اصلی ترین کاغذ های این فرایند عبارتند از:

  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ کتان
  • کاغذ باطله
  • کاغذ ساده
  • کاغذ پشت طوسی
  • کاغذ کارتی

عناوین نام برده ازجمله کاغذ هایی می باشند که در فرایند چاپ ساک دستی مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان، پیشنهاد اکثرا طراحان ساک دستی، استفاده از کاغذ گلاسه می باشد. این کاغذ علاوه بر مقاومت بالا، از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: چاپ افست

چاپ ساک دستی

اصلی ترین نکات طراحی و چاپ ساک دستی

بی شک در میان ساک های دستی تبلیغاتی نیز، آن دسته از ساک هایی که از طراحی و کیفیت بهترین برخوردار باشند در جذب افراد نیز موثر ترند. برای این منظور، طراحی و چاپ ساک دستی دارای نکاتی می باشد که بهتر است از قبل از اقدام به چاپ، با این نکات آشنا شوید.

  • استفاده از بهترین نرم افزار ها

برای طراحی ساک دستی و طی کردن مراحل گرافیکی آن، نیازمند برنامه مناسبی می باشید. در این زمینه می توانید از صاحب نظران و گرافیست ها استفاده کنید. طراحی یکی از اصلی ترین مراحل چاپ ساک دستی می باشد که باید تناسب دقیقی با کاربرد ساک داشته باشد. برای مثال استفاده از رنگ مناسب، لوگوی متناسب و… ازجمله مراحلی در طراحی ساک دستی می باشند که باید با دقت انجام شوند.

  • تناسب با لوگو با ساک دستی

همان طور که می دانید، هدف از طراحی و چاپ ساک دستی، به نمایش گذاشتن نام تجاری خاصی می باشد. برای این منظور معمولا اکثر شرکت ها از لوگوی مخصوصی استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشید که اندازه لوگو باید با اندازه ساک دستی شما تناسب کامل داشته باشد.

  • از نمونه های مورد علاقه­ تان استفاده کنید

اگر قصد طراحی ساک دستی را داشته باشید بی شک ساک دستی های زیادی را مشاهده کرده اید که برخی از آنها مطابق با نظر و خواسته شما بوده اند. برای این منظور شما می توانید قبل از طراحی ساک دستی از نمونه هایی که مورد تاییدتان می باشد استفاده کنید.

  • از نظرات دیگران استفاده کنید

قبل از طراحی ساک دستی بهتر است از نظرات دیگران نیز استفاده کنید. در فرایند طراحی ممکن است نکته هایی به چشم شما نیاید که استفاده از نظر دیگران می تواند در این زمینه باعث تمرکز بیشتر بر روی تمامی نکات باشد.

  • از متن های کمتر و ساده تری استفاده کنید

قطعا برای شما هم پیش آمده که موضوعی را در اینترنت سرچ کرده و با سایت شلوغی مواجه شده و در نتیجه از خواندن مطالب صرف نظر کرده اید. این روال دقیقا برای ساک دستی نیز می باشد. اگر در طراحی ساک دستی خود از مطالبی با کلمه های عجیب و غریب و طولانی استفاده کنید، قطعا باعث جلب نظر دیگران نمی شود.

  • نیاز دیگران را مد نظر داشته باشید

خواسته افراد از یک ساک دستی این است که بتواند کالای مورد نظر آنها را حمل یا نگهداری کند. بی شک یک ساک دستی فانتزی نتنها به کار آنها نمی آید، بلکه خاطره تلخی را نیز از خرید محصول شما ایجاد می کند. پس بهتر است هنگام طراحی ساک دستی، خواسته و نیاز افراد را نیز مد نظر داشته باشید.

  • بهتر است از کاغذ گلاسه استفاده کنید

گرچه این عنوان مربوط به فرایند چاپ ساک دستی است، اما اهمیت آن باعث شد تا این نکته مهم را بازگو کنیم. همان طور که اشاره کردیم، ساک دستی با استفاده از کاغذ های مختلفی چاپ می شود که در این میان کاغذ گلاسه بهترین گزینه می باشد. این کاغذ از مقاومت و کیفیت بالایی برخودار است.

  • ایده پردازی کنید

یکی از روش های موثر در طراحی ساک دستی، ایده پردازی می باشد. از ایده های جالب و جدید در طراحی ساک دستی خود استفاده کنید. برای مثال شما می توانید قسمتی از ساک دستی را به اطلاعات عمومی راجب محصول مورد نظر اختصاص دهید. یا اینکه می توانید از نقاشی ها یا چهره های زیبایی استفاده کنید.

عناوین نام برده ازجمله نکاتی می باشند که در رعایت آنها در طراحی یک ساک دستی مناسب می توان موثر باشد. مدنظر داشته باشید که هدف از طراحی و چاپ ساک دستی، جلب نظر افراد می باشد که در این میان ساک دستی موفق خواهد بود که بتواند افراد بیشتری را به سمت و سوی مورد نظر ترغیب کند.

روان شناسی رنگ ها در ساک دستی

انتخاب رنگ مناسب یکی از نکاتی می باشد که در طراحی و چاپ ساک دستی باید مدنظر داشته باشید. طبق گفته روانشناسان، هرکدام از رنگ ها تاثیر خاصی بر روی افراد دارند که آشنایی با آنها می تواند کمک خوبی جهت رسیدن به بهترین طراحی باشد. برای استفاده از رنگ ها در طراحی ساک دستی باید سوالاتی را از خود بپرسید.

چاپ ساک دستی

  • مشتریان از چه جنسیتی برخوردارند؟
  • رنج سنی مشتریان در کدام گروه سنی است؟
  • هدف از طراحی ساک تبلیغاتی چیست؟
  • محصولی که مشتریان خریداری کردند از چه رنگی برخوردار است؟

با برسی این سوالات، اطلاعات جامعی به دست می آورید که در انتخاب رنگ ها بسیار موثر است. معمولا یکی از روش هایی که طراحان با استفاده از آن رنگ مناسبی را انتخاب می کنند، تناسب رنگ با محصولی است که مشتریان خریداری کرده اند.

تاریخچه ساک دستی

اکنون که با طراحی و چاپ ساک دستی آشنا شده اید، بد نیست با تاریخچه این روش جدید و کاربردی نیز آشنا شوید. استفاده از ساک دستی از قدیم و زمان بوده است اما نه به این روش. برای مثال انسان های اولیه برای حمل و نقل کالای های خود از کیسه استفاده می کردند. در قرن 16 برای حمل و نقل اشیای گران بها و… از کیسه ابریشمی استفاده می کردند. در دهه 1990، برای اولین بار از اصطلاح ساک دستی استفاده شد که از چمدان های مورد استفاده افراد گرفته شده بود. با گذر زمان و فراگیر شدن تبلیغات و دنیای مد، رفته رفته ساک های دستی تبلیغاتی وارد عرصه شدند که علاوه بر حمل یک محصول، نام تجاری مخصوصی را نیز به نمایش می گذاشتن.

قیمت طراحی و چاپ ساک دستی

اما فرایند طراحی و چاپ ساک دستی با چه قیمتی به پایان می رسد؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم به اندازه، جنس، کاغذ، روکش، و… استفاده کنیم. هزینه طراحی ساک دستی از قیمت ثابتی برخوردار نبوده و وابسته به سلیقه شما نیز می باشد. برای مثال استفاده از کاغذ گلاسه در چاپ ساک دستی نسبت به دیگر کاغذ ها موجود، از هزینه بیشتری برخوردار است. سایز و جنس ساک دستی نیز یکی دیگر از ملاک های تعیین قیمت آن می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵