مقاومت دمای جعبه مواد غذایی

استفاده از جعبه های مواد غذایی یکی از روش های کاربردی در شرکت های تولیدی مواد غذایی می باشد. همان طور که می دانید، نیاز های انسان به سه وعده، صبحانه، ناهار و شام محدود نمی شود و معمولا افراد از مواد غذایی بیش از هر چیز دیگری استفاده می کنند. نگهداری و حمل این مواد نیازمند شرایط دمایی خاص می باشد که به همین منظور، جعبه های مواد غذایی طراحی شده اند. این جعبه ها علاوه بر اینکه از مقاومت بالایی برخوردار بوده و حمل مواد غذایی آسان کرده است، بهترین گزینه جهت تبلیغات و معرف کسب و کار ها می باشد. اما مقاومت دمای جعبه مواد غذایی! در ادامه این مقاله قصد داریم شما را چاپ جعبه مواد غذایی و  شرایطی که برای این نوع جعبه باید لحاظ شود، آشنا کنیم.

مقاومت دمای جعبه مواد غذایی

چرا از جعبه های مواد غذایی استفاده می شود؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا از جعبه های مواد غذایی استفاده می شود؟ دلیل استفاده زیاد از این روش برای حمل و نگهداری مواد غذایی چیست؟ همان طور که می دانید، مواد غذایی بسیار حساس بوده و نگهداری از آنها نیازمند شرایط خاصی می باشد. برای این منظور، جعبه های مواد غذایی با درنظر گرفتن این شرایط طراحی شده اند. اما در ادامه شما را بیشتر با مزیت های این جعبه ها آشنا می کنیم.

  • نگهداری از مواد غذایی

شاید یکی از بارز ترین و البته مهم ترین مزایای این جعبه ها، نگهداری از مواد غذایی باشد. همان طور که اشاره کردیم، نگهداری از مواد غذایی نیازمند شرایطی خاص می باشد که برای این منظور، طراحی جعبه های مواد غذایی کاملا با توجه به این شرایط بوده و بهترین گزینه جهت نگهداری از مواد غذایی در طولانی مدت می باشد. این جعبه دربرابر رطوبت و دما از مقاومت بالایی برخوردار بوده و مانع از فاسد شدن مواد غذایی می شوند

  • حمل مواد غذایی

یکی دیگر از مزیت های استفاده از جعبه های مواد غذایی، حمل محتویات مورد نظر می باشد. جعبه های مواد غذایی معمولا از مقاومت بالایی برخوردار بوده و حمل و نقل مواد غذایی را آسان کرده اند. چاپ جعبه با استفاده از مقوا های مقاوم صورت گرفته و نسبت به جعبه های ساده، از مقاومت بیشتری برخودار است. البته ناگفته نماند که جعبه های مواد غذایی در تعداد اندک با استفاده از پلاستیک نیز صورت می گیرد.

  • افزایش سود

اگر فراموش نکرده باشید، اشاره کردیم که از جعبه های مواد غذایی به عنوان روشی برای تبلیغات نیز انجام می شود. معمولا بر روی این جعبه ها از عنواین نظیر: نام شرکت تولیدی مواد غذایی، لوگوی این شرکت و… استفاده می شود. جعبه های مواد غذایی بیشتر با استفاده از مقوا چاپ می شوند که طراحی بر روی آن به سادگی و در کمترین زمان انجام می شود.

  • دسته بندی محصولات

یکی دیگر از مزیت های جعبه های مواد غذایی، دسته بندی محصولات می باشد. استفاده از این جعبه ها باعث جلوگیری از بهم ریختگی محصولات و دسته بندی آنها می شود. جعبه های مواد غذایی با درنظر گرفتن اندازه محصولات چاپ شده و دسته بندی خاصی را به این محصولات می بخشند.

  • درج مشخصات

تمامی مواد غذایی از مشخصات بخصوصی برخوردارند که برای این منظور، جعبه های مواد غذایی بهترین گزینه جهت درج این مشخصات می باشند. برای مثال، بر روی جعبه های مواد غذایی معمولا مشخصاتی نظیر: راهنمای استفاده، شرایط نگهداری، تاریخ انقضا یا … درج می شود.

عناوین نام برده ازجمله مزیت های استفاده از جعبه های مواد غذایی می باشند که باعث رونق صنعت چاپ این جعبه ها شده است. جعبه های مواد غذایی امروزه از کاربرد فراوانی برخوردار بوده و تا کنون به عنوان بهترین روش برای نگهداری و حمل مواد غذایی شناخته می شوند.

خدمات مرتبط: چاپ جعبه لمینتی

مقاومت دمای جعبه مواد غذایی

تاریخچه جعبه های مواد غذایی

نخستین جعبه مواد غذایی در چه سالی طراحی شده است؟ شاید برای شما هم سوال باشد که اولین جعبه مواد غذایی در چه سالی طراحی شده است. یا اینکه ایا نخستین جعبه مواد غذایی با استفاده از مقوا طراحی شده است یا…؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم به روش های مختلف نگهداری از مواد غذایی استفاده کنیم. در گذشته، برای نگهداری از مواد غذایی مخصوصا آب، از سفال و شیشه استفاده می کردند. با استفاده از سفال و شیشه، افراد می توانستند آب را در دراز مدت نگهداشته و از فاسد شدن آن جلوگیری کنند. رفته رفته، با ایجاد کارخانه ها انسان به مواد غذایی بیشتری دست یافت که نگهداری از آنها با استفاده از سفال و شیشه امکان پذیر نبود. در سال 1870 اولین جعبه مواد غذایی با استفاده از مقوا به چاپ رسید. بعد از این سال، میزان تولید شرکت ها مواد غذایی نیز افزایش یافت.

هزینه چاپ جعبه های مواد غذایی

یکی از اساسی ترین سوالات قبل از چاپ جعبه مواد غذایی، هزینه طراحی و چاپ آن می باشد. اگر بخواهیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم باید گفت که طراحی و چاپ جعبه مواد غذایی از هزینه ثابتی برخوردار نبوده و با در نظر گرفتن معیار های مختلفی محاسبه می شود. برای مثال یکی از معیار هایی که با استفاده از آن، قیمت جعبه مواد غذایی را محاسبه می کنند، جنس مقوا می باشد. شما می توانید جعبه مدنظر خود را با استفاده مقوا های مختلفی چاپ کنید که هر کدام از آنها، از قیمت متفاوتی برخوردارند. همچنین در برخی از موارد، از پلاستیک نیز در فرایند تولید جعبه های مواد غذایی استفاده می شود که این روش نیز از قیمت متفاوتی برخوردار است.

استفاده از مقوا در فرایند تولید جعبه مواد غذایی

چرا از مقوا در چاپ جعبه مواد غذایی استفاده کنیم؟ همان طور که اشاره کردیم، جعبه های مواد غذایی با استفاده از مقوا چاپ می شوند. مقوا نسبت به پلاستیک گزینه مناسب تری برای استفاده در صنعت تولید جعبه های مواد غذایی می باشد. معمولا استفاده از پلاستیک در تعداد کم صورت گرفته و بهداشتی نمی باشد. برای آشنایی بیشتر شما با قضیه، در ادامه شما را با انواع جعبه های مواد غذایی آشنا می کنیم!

  • جعبه مقوایی

بی شک با جعبه های مقوایی آشنایی کامل را دارید! همان طور که بالاتر در این مقاله از مهرسام چاپ اشاره کردیم، جعبه های مواد غذایی بیشتر با استفاده از مقوا چاپ می شوند. مقوا به دلیل برخورداری از وزن مناسب، مقاوت بالا دربرابر رطوبت و دما، آسان بودن طراحی بر روی آن و… در صنعت جعبه سازی، استفاده زیادی می شود. طراحی و چاپ جعبه های مقوایی همچنین از هزینه کمتری نسبت به جعبه های پلاستیکی و … برخوردار است.

مقاومت دمای جعبه مواد غذایی

  • جعبه پلاستیکی

یکی دیگر از انواع جعبه های رایج در بازار، جعبه پلاستیکی می باشد. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که از پلاستیک در ساخت جعبه های مواد غذایی استفاده نمی شود زیرا پلاستیک دربرابر دما و رطوبت حساس است. از جعبه های پلاستیکی بیشتر برای حمل و نگهداری ابزارآلات و… استفاده می شود زیرا از مقاوت بیشتری برخوردار است.

  • جعبه های دیکاتی

جعبه های دیکاتی از خانواده جعبه های مقوایی می باشند اما با این تفاوت که جعبه های مقوایی با استفاده از مقوا چاپ شده اما در فرایند چاپ جعبه های دیکاتی از کارتن استفاده می شود. شاید برایتان سوال باشد که دیکاتی چیست؟ به کارتن هایی که شکل عادی ندارند، دیکاتی گفته می شود. این کارتن ها با استفاده از دستگاهی به نام دیکات برش داده شده و در اندازه های مختلفی در می آیند.

  • جعبه های لمینتی

یکی دیگر از جعبه هایی که شرکت های تولیدی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، جعبه های لمینتی می باشد. لمینت ورقه چاپ شده مقاومی می باشد که با استفاده از فویل پلاستیکی پوشیده شده است. این جعبه در برابر رطوبت و دما از مقوامت بالایی برخوردار است به طوری که می توان گفت نسبت به جعبه های مقوایی نیز برای نگهداری و حمل مواد غذایی مناسب تر است. اما جعبه های لمینتی از هزینه بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل از آنها برای نگهداری و حمل مواد غذایی کمتر استفاده می شود.

عناوین نام برده از جمله جعبه های رایج در بازار می باشند که از آنها برای حمل و نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. البته همان طور که می دانید برای نگهداری از مواد غذایی بیشتر از جعبه های مقوایی استفاده می شود اما جعبه های نام برده نیز به طور محدود در شرکت های تولیدی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاومت دمای جعبه مواد غذایی

بی شک تاکنون با جعبه مواد غذایی به طور کامل آشنا شده اید. همان طور مشاهده می کنید، موضوع اصلی ما در این مقاله، مقاوت دمای جعبه مواد غذایی می باشد که اگر مقاله را به طور کامل مطالعه کرده باشید، با جعبه مواد غذایی و مقاومت و شرایط آن آشنا شده اید. برای نگهداری از مواد غذایی، نیازمند فراهم کردن شرایط خاص آن می باشید که برای این منظور، جعبه های طراحی شده این شرایط را به طور کامل فراهم می کنند. با توجه به مواد غذایی مورد نظر، جعبه های طراحی شده نیز متفاوت می باشند. زیرا هر جعبه باید متناسب با مواد غذایی که قرار است در آن قرار گیرد طراحی شود.

مهرسام چاپ ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ جعبه لمینتی و مقوایی برای صنایع گوناگون است. جهت استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵