کدام بروشورهای نمایشگاهی هرگز از ذهن مشتری‌ها پاک نمی‌شوند؟

تصور کنید در یک نمایشگاه سالیانه مرتبط با کسب و کار خود شرکت کرده‌اید و قصد دارید در این نمایشگاه با قدرت ظاهر شوید. چطور می‌توانید بروشورهای نمایشگاهی که هرگز از ذهن مشتری‌ها پاک نمی‌شوند، داشته باشید؟ بروشورهای نمایشگاهی چه تاثیری در روند حضور شما در نمایشگاه دارند؟ آیا گذاشتن وقت و هزینه برای اینکار امری ضروری است؟ برای رسیدن به این هدف باید چه اقداماتی انجام دهید؟ در این مطلب از مهرسام چاپ قصد داریم ببینیم که کدام بروشورهای نمایشگاهی تاثیرگذار هستند. در ادامه همراه ما باشید.

بروشورهای نمایشگاهی

بروشور چیست؟

بروشورها ابزارهای تاثیرگذار بازاریابی هستند که هدف اصلی آن‌ها جلب توجه و افزایش فروش محصول می‌باشد. بروشورهای تبلیغاتی چند صفحه از اطلاعات کامل و مفید هستند که در مورد یک محصول، رویداد و خدمات اطلاعات لازم را فراهم می‌کنند. همان طور که در مطلب ترندهای بروشور تبلیغاتی اشاره کردیم، بروشورها می‌توانند کمتر از 8 صفحه باشند. همچنین به جزئیات دقیق یک محصول بپردازند.

بروشورهای نمایشگاهی

چاپ انواع روشور خشتی ۶ لت قالب دار

تاثیر بروشور در بازاریابی و تبلیغات نمایشگاهی

زمانی که صحبت از حضور در یک نمایشگاه به میان می‌آید، فشار کاری که بر روی طراحان و بازاریابان وجود دارد بیشتر می‌شود. زیرا در نمایشگاه‌ها مدت زمان تعامل بین شما و مخاطبین بسیار کوتاه است و اگر خیلی خوش شانس باشید آن‌ها در غرفه شما توقف می‌کنند. دلیل این موضوع هم این است که افراد اغلب یک لیست بلند بالا از غرفه‌هایی دارند که می‌خواهند از آن‌ها بازدید کنند و ممکن است به دلیل کمبود وقت به تمامی این موارد نرسند. بنابراین عموما در زمان بازدید عجله دارند. همین موضوع باعث می‌شود که شما وقت زیادی برای ارائه اهداف و داستان‌ خود نداشته باشید و فقط چند لحظه کوتاه زمان طلایی است و سرنوشت را مشخص می‌کند.

برای اینکه بتوانید در این زمان کوتاه موثر باشید می‌توانید به سراغ بروشورهای نمایشگاهی و تبلیغاتی بروید. این ابزارها کمک می‌کنند تا توجه مخاطب را جلب کنید. حتی ممکن است بعد از دیدن یک بروشور مجددا به غرفه شما برگردند، چه چیزی بهتر از این؟ بروشورهای نمایشگاهی شبیه به یک شانس دوم برای کسب و کارها هستند. زیرا با اینکه مخاطبین و مشتریان غرفه شما را ترک می‌کنند اما همچنان در ذهن باقی می‌مانید و شانس اینکه دوباره به سراغ شما بیایند حتی بیشتر هم می‌شود.

کدام بروشورهای نمایشگاهی هرگز از ذهن مشتری‌ها پاک نمی‌شوند؟

اما موضوع اینجاست که چه عوامل و فاکتورهایی یک بروشور نمایشگاهی را به یادماندنی و تاثیرگذار می‌کند؟ چطور می‌توانید به یک بروشور نمایشگاهی موفق دست پیدا کنید؟ فاکتورهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در دستیابی به این هدف به شما کمک می‌کنند.

جلب توجه مخاطبین به وسیله بروشورهای نمایشگاهی

یکی از موثرترین فاکتورهای یک بروشور موفق نمایشگاهی کاور آن است، یا هر چیزی که برای اولین بار توسط مخاطبین دیده می‌شود. برای اکثر مردم دیدن عکس‌ها و طرح‌های گرافیکی جذاب رضایت‌بخش است، پس استفاده از آن‌ها در طراحی و چاپ امری ضروری است. به یاد داشته باشید که اگر بروشورهای نمایشگاهی ظاهر بصری جذابی نداشته باشند کارتان سخت می‌شود، زیرا افراد حتی دیگر به سراغ محتوای درونی آن هم نمی‌روند. پس اگر جلد بروشورهای نمایشگاهی جلب توجه نکنند نهایتا سر از آشغالی درمی‌آورند و تمام هزینه و زمان شما از بین می‌رود.

اما چطور می‌توانید یک بروشور نمایشگاهی جذاب داشته باشید؟ قدم اول برای اینکار این است که مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید. خودتان را در نقش آن‌ها بگذارید و به ذهن مشتریان خود وارد شوید، در نهایت ببینید که چه چیزی بیشتر برای آن‌ها جذاب است و باعث می‌شود فقط به جلد بروشور بسنده نکنند و به سراغ محتوای آن بروند؟

برای اینکه به این هدف برسید یک گرافیست حرفه‌ای استخدام کنید. کسی که دانش طراحی و شناخت رنگ‌ها و المان‌ها را داشته باشد. این موضوع چیزی نیست که لحظه آخر در دفتر خودتان و سرسری انجام شود. بلکه باید برای آن زمان و هزینه کافی در نظر بگیرید. اگر این کار را خودتان انجام دهید فقط ریسک کار را بیشتر کرده‌اید. به دنبال کسی باشید که ذهنیت و تصورات شما را بر روی کاغذ بیاورد و با طراحی پویا و بصری مخاطب را جذب کند.

در نهایت مطمئن شوید که طراحی بروشور نمایشگاهی شما با لوگو تجاری و هویت کسب و کارتان همخوانی دارد. هر چقدر ارتباط بین ابزارهای بازاریابی شما و کسب و کارتان نزدیک‌تر باشد احتمال اینکه در ذهن باقی بمانند بیشتر و بیشتر است.

نیازهای مخاطبین را با بروشورهای نمایشگاهی برآورده کنید

زمانی که مخاطبین – مشتریان بالقوه – یک بروشور نمایشگاهی را باز می‌کنند و محتوای آن را می‌بینند به وضوح می‌توان احساسات و ذهنیت آن‌ها را در چهره‌های آن‌ها دید. سوالی که آن‌ها از خود می‌پرسند این است که این شرکت چطور می‌تواند نیازهای من را برطرف کند؟(کدام نیازهای من را برطرف می‌کند؟) پاسخی که شما به این سوال می‌دهید دومین فاکتور و عنصر اساسی است که بروشورهای نمایشگاهی را به یاد ماندنی می‌کند. به طور خلاصه می‌توان اینطور نتیجه گرفت که بروشورهای نمایشگاهی باید متناسب با نیازهای مخاطبین باشند.

بروشورهای نمایشگاهی

این بدین معنی است که یک بروشور نمایشگاهی باید محتوایی بیشتر از معرفی محصول و خدمات را ارائه دهد. بر چگونگی رفع نیازهای آن‌ها تاکید کنید و برای آن‌ها توضیح دهید که چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و موثر واقع شوید؟ اکثر مشتریان به دنبال این هستند که در وقت و هزینه صرفه جویی کنند. آن‌ها به دنبال این هستند که ببینند کسب و کار شما می‌تواند این نیازها را برطرف کند؟ آیا می‌توانید مشکلات آن‌ها را رفع کنید؟ و بهتر از هر شرکت دیگری این کار را انجام دهید؟

این یعنی بروشورهای نمایشگاهی باید دارای محتوایی کامل و متناسب با نیاز مخاطبین باشند. همچنین خلاصه‌ای باشد از کارهایی که می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید. فراموش نکنید که اعداد و ارقام آماری تنها مخاطب را کسل می‌کند. به دنبال محتوای ارزشمند باشید.

مخاطبین خود را برای انجام اقدامی مشتاق کنید

زمانی که شما بتوانید توجه مخاطبین را به سمت خود و داستانی که پشت کسب و کارتان وجود دارد جلب کنید و همچنین چگونگی برطرف کردن نیازهای آن‌ها را بازگو کنید دو حالت پیش می‌آید:

  1. آن‌ها نسبت به کاری که شما می‌کنید علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و به اندازه کافی برای آن‌ها جذاب نبوده‌اید.
  2. آن‌ها به کاری که شما می‌کنید علاقه‌مند شده‌اند و می‌خواهند قدم بعدی را بردارند.

سومین فاکتور برای داشتن بروشورهای نمایشگاهی به یاد ماندنی در واقع این است که به مخاطبین خود بگویید برای اینکه به چیزی که می‌خواهند برسند باید چه اقداماتی انجام دهند – Call to Action.

برای مثال:

  • آیا باید با شما بیشتر در ارتباط باشند؟
  • آیا باید از یک وبسایت بازدید کنند؟
  • باید با کارشناس فروش تماس بگیرند؟
  • یا باید شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند؟

هدف نهایی شما هر چیزی که باشد باید کاملا واضح و روشن آن‌ها را برای اقدام کردن فرابخواند. مجددا به آن‌ها یادآوری کنید که چه کارهایی می‌توانید برایشان انجام دهید و انجام اقدامات مورد نظر از سمت آن‌ها اولین قدم برای بدست آوردن مزایاست.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید آن‌ها عملی را انجام دهند باید به طور واضح و کامل همه چیز را فراهم کنید. برای مثال، اگر قصد دارید که آن‌ها بیشتر با شما در تماس باشند باید حتما راه‌های ارتباطی را در بروشور ذکر کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شماره تماس
  • ایمیل
  • آدرس وبسایت
  • شماره فکس
  • آدرس شرکت
  • آدرس شبکه‌های اجتماعی

در واقع هدف در اینجا این است که انجام اقدام مورد نظرتان را برای آن‌ها آسان و سریع کنید. نه اینکه فقط آن‌ها را مشتاق به Call to Action کنید و هیچ شرایطی را فراهم نکنید. این نکته را هم به یاد داشته باشید، زمانی که صحبت از Call to Action می‌شود طراحی نقش بسزایی در این موضوع دارد. با کمک طراحی خوب و مدیریت شده Call to Action ها را بولد و جذاب طراحی کنید.

بروشورهای نمایشگاهی

ترکیب تکنولوژی و بازاریابی آفلاین برای داشتن بروشورهای نمایشگاهی تاثیرگذار

زمانی که برای حضور در یک نمایشگاه از ابزارهای آفلاینی مثل بروشورها و کاتالوگ‌ها استفاده می‌کنید، برای تاثیر بیشتر و بهتر می‌توانید تکنولوژی را در کار دخیل کنید. این کار باعث می‌شود فرصت بهتر و بیشتری برای اثبات خود داشته باشید. برای مثال زمانی که از طراحی کاتالوگ و چاپ برای اکران در نمایشگاه  استفاده می‌کنید، برای راحتی دسترسی مشتریان و مخاطبین به امکانات و اطلاعات آنلاین می‌تواند از کدهای QR استفاده کنید. این کدها می‌توانند مشتریان را به وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، ویدیوهای معرفی و … هدایت کنند.

یکی دیگر از روش‌ها استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی است. به طوری که مخاطبین می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند خودشان اطلاعات اضافی یک محصول یا خدمات را مشاهده کنند. به نظر که جذاب می‌آید و توجه مخاطبین را هم به شدت به خود جلب می‌کند.

همیشه راه‌های بسیاری وجود دارد برای اینکه بتوانید بروشورهای نمایشگاهی جذاب و تاثیرگذار داشته باشید، اینکه بتوانید توجه مخاطبین را جلب کنید و مدت طولانی‌تری تمرکز آن‌ها را بر روی خود و کسب و کارتان نگهدارید. بروشورهایی که به درستی طراحی شده باشند و به دنبال برطرف کردن نیاز مخاطبین باشند می‌توانند این کار را انجام دهند. این ابزارها نه تنها اطلاعات کافی از کسب و کار شما در اختیار مخاطب قرار می‌دهند بلکه ابزاری هستند برای تعامل و ایجاد ارتباط بین طرفین. ارتباطاتی که منجر به همکاری جدید، مشتریان بیشتر و فروش بهتر می‌شوند. هدفی که اکثر کسب و کارها به دنبال آن هستند، فرقی هم نمی‌کند کوچک باشند یا بزرگ.

شرکت مهرسام چاپ متشکل از گروهی جوانان زبده در زمینه تبلیغات و طراحی، از آخرین متد روز دنیا در طراحی بروشورهای نمایشگاهی و سایر اقلام چاپ و طراحی استفاده می‌کنند تا برند شما همیشه در ذهن مخاطبان باقی بماند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵