روش های حرفه ای محتوا نویسی کاتالوگ

محتوا نویسی کاتالوگ

هدف اصلی محتوا نویسی کاتالوگ طبقه بندی اطلاعات محصول است، کاتالوگ محصول نه تنها برای خریداران بلکه برای تصمیم گیرندگان، خرده فروشان، بازاریابان و نمایندگان فروش نیز مفید است. طراحی کاتالوگ های محصولات از جمله دارایی های فروش و بازاریابی بسیار مفیدی است که تمام اطلاعات محصول شما را در یک مکان سازماندهی می کنند. به نظر می رسد کاتالوگ ها نوع متفاوتی از مواد تبلیغاتی هستند زیرا توضیحی در مورد محصولات مختلف ارائه می دهند. شاید بتوان گفت هدف از چاپ کاتالوگ این است که مردم به سفارش محصول ترغیب شوند. پس حرفه ای نوشته شدن آن می تواند سهم به سزایی در فروش محصولات و جذب مخاطبان داشته باشد.

نکات مهم و حرفه ای در محتوا نویسی کاتالوگ

 محتوانویسی کاتالوگ کار ساده ای نیست. اگرچه هر نویسنده‌ای می‌تواند مقاله‌ای بنویسد که محصول شما را به درستی توصیف کند، اما نوشتن کاتالوگی که واقعاً بتواند محصولات شما را بفروشد، اینطور نیست. محتوا نویسی کاتالوگ مانند هر حوزه تخصصی دیگر قواعد و اصولی دارد و برای آن که نتیجه بخش و کاربردی باشد باید به صورت حرفه ای طراحی شود. اما منظور از حرفه ای نوشتن چیست و چه نکاتی را باید افزود و توجه کرد؟ در این مقاله از مهرسام چاپ  به بررسی این نکات پرداخته خواهد شد.

1- از تیترهای جذاب استفاده کنید!

برای محتوا نویسی کاتالوگی کارآمد می توان اول از همه گفت که شما باید عنوانی جذاب داشته باشید، زیرا سرفصل ها یکی از اولین چیزهایی است که مشتریان هنگام باز کردن کاتالوگ می بینند. به همین دلیل است که تلاش برای نوشتن سرفصل های کاتالوگ جذاب بسیار مهم است. سرفصل ها توجه را جلب می کنند و این مهم است. علاوه بر این، اگر مردم عنوانی را جالب بدانند، شانس خواندن ادامه، مطالعه افزایش می یابد. استفاده از حتی چند کلمه برای نوشتن عنوان کافی خواهد بود. در عین حال، باید به خاطر داشته باشید که توضیحی درباره محصول خود در آن ارائه نکنید. هنگام ایجاد عنوان، باید خلاق باشید. به عنوان مثال، اگر هدف شما فروش قرص لاغری است، نباید از عبارت «قرص لاغری» در عنوان خود استفاده کنید. در عوض، بهتر است جملۀ شوخ طبعانه‌ای بنویسید که حاکی از پیام کلی باشد.

محتوا نویسی کاتالوگ

تیتر جذاب در محتوا نویسی کاتالوگ

2- نامه نگاری کنید

هنگام محتوا نویسی کاتالوگ، باید به نوشتن نامه ای از سمت شرکت نیز توجه کنید. یعنی نوشته ای که حالت اعتبارنامه از سمت ارائه دهنده محصول (خدمت) داشته باشد و به مطالبی مثل: شفاف سازی اطلاعات مربوط به کیفیت محصولات، تعهد به رفع نیازهای مشتری و تضمین رضایت بیشتر مشتری اشاره داشته باشد. علاوه بر این، نامه می تواند ویژگی خاصی از خط تولید را روشن کند. یکی دیگر از ویژگی های مهم محتوانویسی حرفه ای کاتالوگ، ارائه مجموعه ای از حقایق ضروری است. بنابراین، مشتری بالقوه متوجه ایده‌ها و مفاهیمی می‌شود که واقعاً اهمیت دارند و در عرض چند ثانیه تصمیم به خرید می‌گیرند.

3- داستان سرایی کنید

تسلط بر هنر داستان نویسی قدرتمند است. می توانید از داستان سرایی به عنوان ابزار الهام بخش، آموزشی و تأثیرگذار در محتوانویسی کاتالوگ استفاده کنید. رابرت مک کی این شیوه را به بهترین وجه توصیف می کند: « قصه گویی قدرتمندترین راه برای ارائه ایده ها در جهان امروز است». به آخرین مطلبی که خوانده اید فکر کنید! چیزی که موجب شده شما تا انتهای تمام شدن مطالب از جای خود بلند نشوید. بله! این کاری است که داستان سرایی عالی انجام می دهد. اکنون هنگام محتوا نویسی کاتالوگ به داستان سرایی فکر کنید. چه چیزی خوانندگان را بیشتر تحریک می کند و به آنان الهام می بخشد؟ لیستی بی پایان از ویژگی ها و مشخصات؟ یا داستانی خوش فکر از محصول؟ …. داستانی را روایت کنید که خواننده بتواند با آن هم ذات پنداری کند.

4- بخش بندی نکنید!

محتوانویسی کاتالوگ شامل توضیح واضحی از مقالاتی باشد که قصد تبلیغ آن را دارید، مهم است که نسخه شما مختصر باشد و تمام ایده های لازم برای تصمیم گیری مشتری برای خرید محصول را داشته باشد. هنگام طراحی کاتالوگ، نباید کاتالوگ خود را به چند بخش تقسیم کنید. در عوض، بسته به اهمیت محصولات تبلیغ شده، در وهله اول می توانید توجه را به مهم ترین موارد جلب کنید و موارد کم اهمیت تر  را در پشت کاتالوگ بگنجانید.

5- برای مشتری بنویسید

 هنگام کاتالوگ نویسی و طراحی کاتالوگ، باید از تکنیک های فروش نیز استفاده کنید، شناخت مخاطبان هدف ضروری است. سبک نوشتن شما برای کاتالوگ ها تا حد زیادی به مصرف کنندگان شما بستگی دارد. این بدان معناست که ابتدا باید تحقیقاتی انجام دهید و مخاطبان خود را درک کنید تا بدانید که آنها در مورد محصول شما چگونه صحبت می کنند و چگونه آن را توصیف می کنند. می توانید به بخش نظرات مشتریان شرکت نگاهی بیندازید و از آنها به عنوان منبعی الهام بخش برای محتوا نویسی کاتالوگ استفاده کنید. بهتر است با استفاده از کلمات آنها با آنها صحبت کنید. یعنی هر عبارتی که مشتری بالقوه شما را هدف قرار می دهد باید شوخ و جذاب باشد. هنگام نوشتن عنوان، وظیفه شما این است که علاقه مشتریان خود را نسبت به محصولاتی که ارائه می‌دهید برانگیزانید و همچنین آنها را متقاعد کنید که تمام صفحات کاتالوگ را بررسی کنند.

6- کلام را ساده نگه دارید.

اگر فرض کنیم که تبلیغی واقعی است، کدام یک از این دو مثال به نظر شما بهتر است؟

  • « این ماشین را برای لذت بیشتر در رانندگی بخرید. ماجراجویی بعدی خود را شروع کنید.» 
  • «این اتومبیل را برای شادکامی در سیر و سیاحتی هیجان انگیز خریداری کنید. پیشامد بعدی خود را آغاز کنید.»

.باید اعتراف کرد، مثال دوم اغراق آمیز است، هیچ کس واقعاً اینقدر رسمی صحبت نمی کند! در محتوانویسی کاتالوگ سادگی همیشه بهترین راه است. شما باید آن را در هر چیزی که مربوط به توضیحات محصول است پیاده کنید کنید. از کلمات طولانی و اصطلاح نامه هایی که هدف شان گیج کردن است خودداری کنید، به جای آن به زبان ساده و در عین حال قدرتمند برای الهام بخشیدن به خوانندگان استفاده کنید. بیش از حد پیچیده کردن چیزها در طراحی کاتالوگ فایده ای ندارد. مردم باید بتوانند به راحتی شما را درک کنند و محتوا نویسی کاتالوگ ها باید ساده باشد. همانطور که ضرب المثل «کمتر، بیشتر است» مصداق آن است.

 محتوا نویسی کاتالوگ

سادگی کلام در محتوا نویسی

سخن پایانی

محتوا نویسی کاتالوگ ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما امیدواریم نکاتی که ارائه گردیده اند مفید واقع شوند. سعی کنید این ایده ها را در دفعه بعد که به طراحی کاتالوگ محصولات (خدمات) می پردازید رعایت کنید. یا هم اگر به اهمیت کاتالوگ در ارتقای شرکت تان پی بردید ولی وقت طراحی و محتوا نویسی کاتالوگ را ندارید فراموش نکنید که می توانید طراحی کاتالوگ و بروشور محصولات خود را به مهرسام چاپ بسپارید. مهرسام چاپ یکی از بزرگترین تولید کنندگان سررسید تبلیغاتی، تقویم رومیزی تبلیغاتی، سررسید اروپایی، سررسید 1403 و تقویم رومیزی 1403 می باشد.


منبع

https://blog.flipsnack.com/writing-copy-for-catalogs/

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *