راهکارهای ایده پردازی برای طراحی کاتالوگ خلاقانه

طراحی کاتالوگ خلاقانه

طراحی کاتالوگ خلاقانه نقش بسیار مهمی در ایجاد تصویر برند شما دارد. بدون طراحی کاتالوگ مناسب، پیشنهاد بازاریابی شرکت شما ناقص خواهد بود و فروش شما کاهش می یابد. زیرا هر چیزی که در کاتالوگ قرار می گیرد ارتباط مستقیمی با مخاطبان شما دارد. بسیاری از مردم این تصور نادرست را دارند که بروشورها و کاتالوگ ها به لطف پیشرفت فناوری، دیگر منسوخ شده اند، اما این صحیح نیست. طراحی کاتالوگ خلاقانه نقش مهمی در انتشار داستان شما دارد. همانطور که متخصصان بازاریابی می‌دانند، طراحی کاتالوگ به معنی استفاده از مجموعه‌ای از قالب‌های زیبا نیست، بلکه به معنای درک نحوه استفاده از آن‌ها در عمل است. ادغام خلاقیت در طراحی کاتالوگ برای متمایز کردن شما از رقبایتان مهم است. در این زمانه و عصری که سطح خلاقیت طراحان سرسام آور است، منحصر به فرد بودن حرف اول را می زند. به دنبال طراحی ای باشید که اصیل و منحصر به فرد باشد. همچنین مهم است که منحصر به فرد بودن آن قابل تشخیص باشد. به طرحی فکر کنید که حتی زمانی که با برگه های دیگر در یک قفسه قرار گیرد، همچنان برجسته باشد. در این مقاله از مهرسام چاپ به یادگیری نحوه طراحی خلاقانه کاتالوگ محصولات و خدمات، خواهیم پرداخت.

5 نکته برای طراحی کاتالوگ خلاقانه محصولات 

1. معرف شما باشد

 این احتمال وجود دارد که خواننده شما هرگز در مورد شما، شرکت، محصولات یا خدمات تان نشنیده باشد و نداند مزیت های رقابتی که شما را از رقبا متمایز می کند، چیست. طراحی کاتالوگ خلاقانه می تواند به چنین مسائلی بپردازد بدین صورت که وقتی مخاطب کاتالوگ را تا انتها می خواند، متوجه ماهیت و فلسفه وجودی  شرکت شما شود.

2. آگاهی بخش باشد

 سال‌ها پیش، شل مجموعه‌ای از کاتالوگ های را طراحی و تهیه کرد که به مسائل مربوط به مراقبت از خودرو می‌پرداختف از قبیل: هر چند وقت یکبار لازم است روغن ماشین را تعویض کنید، چگونه آج‌های لاستیک‌های خود را بررسی کنید، چگونه میزان بنزین مصرفی خود را بهینه سازید و غیره. درست است که این بروشورها آشکارا شل را تبلیغ نمی‌کردند، اما باعث می شد این شرکت به‌عنوان منبعی مفید برای رانندگانی باشد که می‌خواستند به عملکرد بهتری از خودروهای خود، دست یابند. یکی از ایده ها برای طراحی کاتالوگ خلاقانه می تواند همین هدف باشد. خواننده شما مشکلی دارد، یک بروشور خوب می تواند به خواننده شما کمک کند تا مشکل را حل کند. ممکن است به طور آشکار محصولات و خدمات شما را تبلیغ کند یا نکند، اما می تواند شرکت تان را در موقعیت بهتری قرار دهد، خواننده هایی که امکان دارد مشتری های بالقوه شما گردند.

طراحی کاتالوگ خلاقانه

3. وادار کننده باشد

 طراحی کاتالوگ خلاقانه می تواند حالت بازارگرمی داشته باشد و فرد خواننده را به عمل دعوت کند؛ مثلا در کاتالوگ بگویید از خواننده می‌خواهید چه کاری انجام دهد. شاید بخواهید خواننده فرمی را با هدف ارائه گزارش رایگان تکمیل کند، بخواهید خواننده در سمینار شرکت کند، از وب سایت شما بازدید کند، محصول یا خدمات شما را امتحان کند یا از فروشگاه شما بازدید کند و … . یا می توانید از خواننده بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام کاری با شرکت شما تماس بگیرند. چنین کاتالوگ هایی مشتریان بالقوه شما را واجد شرایط می کنند، و می تواند نقطه شروعی برای فرآیند فروش باشد.

4. کامل باشد

 معمولا اطلاعات شما در مورد یک موضوع بسیار بیشتر از آن چیزی است که بشود در قالب کاتالوگ ارائه داد و اصلا نیازی به این کار هم نیست. در طراحی کاتالوگ خلاقانه توضیحات محصول خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. در کاتالوگ محصولات جایی برای شعر وجود ندارد و شما نمی خواهید خواننده را با دیواری از متن غرق کنید. از استفاده از زبان تخصصی و عامیانه خودداری کنید، حتی اگر این کار شما را حرفه‌ای‌ و متخصص نشان دهد.

در طراحی کاتالوگ خلاقانه از وسوسه فهرست کردن تمام دستاوردها و موفقیت های شرکت خود دوری کنید. از قرار دادن تمام اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات خود خودداری کنید. اطلاعات بیش از حد خوانندگان را سردرگم می کند و نکته اصلی بروشور را کم رنگ می کند. در عوض، روی چیزی تمرکز کنید که توجه بازار را به خود جلب می کند. یک علاقه را به طور خلاصه مشخص کنید تا خوانندگان بتوانند به راحتی آنچه را که با آنها در ارتباط هستید درک کنند.

5. حاوی تصاویر و رنگ ها باشد

تصاویر راه بسیار خوبی برای سازماندهی اطلاعات در طراحی کاتالوگ خلاقانه هستند، اما می توانید از رنگ ها نیز برای طراحی صفحات خود استفاده کنید. برای مثال بلوک هایی رنگی که از رنگ های مشابه و متضاد برای ایجاد تقسیمات فضا استفاده می کنند یا بلوک هایی که با هم ترکیب می شوند. شما می توانید از این بلوک ها به عنوان فضای آزاد استفاده کنید و آنها را با متن و گرافیک خود پر کنید.

رنگ ها قدرت آن را دارند که احساسات خاصی را در مشتری شما برانگیخته کنند. پس رنگ هایی را استفاده کنید که ارزش های شرکت را نشان دهند. آیا کسب و کار شما با رنگ های خاصی مرتبط است؟ اگر نمی دانید، به دنبال آن بگردید. اگر هم چنین نبود پس می توانید از رنگبندی های موجود در لوگوی شرکت خود برای طراحی کاتالوگ استفاده کنید. 

طراحی کاتالوگ خلاقانه

کلام آخر

انتشار کاتالوگ و بروشوری که حاوی جزئیات محصولات یا خدمات شما باشد نه تنها برای اطلاع رسانی درباره آنها خوب است، بلکه به مشتریان و سرمایه گذاران احتمالی شما کمک می کند تا چیزی در مورد برند شما بیاموزند. اما طراحی خوب کاتالوگ فقط کارت تلفن شما نیست، بلکه نشن دهنده آن چیزی که شما ارائه می دهید نیز می باشد. پس بسیار مهم است که طراحی کاتالوگ ساده انگاشته نشود و توسط افراد حرفه ای انجام شود.

 تمام اطلاعاتی که در این مقاله در مورد طراحی و دیزاین کاتالوگ گفته شد، الگوهایی هستند که مهرسام چاپ در دیزاین و چاپ کاتالوگ در نظر می گیرد! فرقی ندارد کار شما طراحی بازی های ویدیویی موبایلی باشد و یا ماشین آلات صنعتی، طراحی کاتالوگ و بروشور خود را به مهرسام چاپ بسپارید. مهرسام چاپ یکی از بزرگترین تولید کنندگان سررسید سفارشی، تقویم رومیزی سفارشی، سررسید اروپایی، سررسید و تقویم رومیزی می باشد.


منابع

https://publuu.com/knowledge-base/catalog-design-ideas/

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *