عکاسی از محصولات براق، راهکارهای عکاسی از محصولات براق

عکاسی از محصولات براق

عکاسی از محصولات براق می تواند بسیار مشکل زا شود. برای اجسام بسیار براق تنظیم نور زیاد برای عکاسی بهتر، به ندرت راه حل مناسبی است. بهتر است در مورد استفاده نور و به خصوص موقعیت نورپردازهای مورد استفاده فکر کنید و از کمک کننده های کوچک مانند بازتابنده و پرچم به درستی استفاده کنید. در اینجا چند ایده برای کمک به کاهش انعکاس نور هنگام عکاسی از اجسام براق و شیشه ای آورده شده است.

عکاسی از محصولات براق

مشکلات عکاسی از محصولات براق و شیشه ای

در میان تمام سناریوهای چالش برانگیز عکاسی که با آنها روبرو خواهید شد، عکاسی از محصولات براق و بازتابنده بدون اینکه تابش خیره کننده آنها عکس را خراب کند ممکن است ناامید کننده ترین مسئله باشد. بسیاری از عکاسان مبتدی و حرفه ای به طور یکسان متوجه می شوند که تابش خیره کننده اشیاء براق باعث مشکلاتی در کیفیت تصویر، نوردهی تصویر و توانایی عکس برای به تصویر کشیدن را سخت می نماید.

برای مثال عکاسی از اشیاء شیشه ای کمی متفاوت از عکاسی از اجسام مات و پلاستیکی است. شیشه به خودی خود در واقع معمولاً نامرئی است و ما فقط شکل آن را از طریق شکست نور می بینیم، وقتی نور از سطح شیشه به چشمان شما یا لنز دوربین منعکس می شود ناحیه ای را در تصویر ایجاد می کند که در آن رنگ ها، بافت یا سطح نمی توانند ثبت شوند زیرا نور بسیار روشن است.

اجسام شیشه ای می توانند کنتراست تصویر را کاهش دهند یا باعث تیرگی ناخواسته شود. همچنین نقاط نورانی آن می تواند حواس چشم را از موضوع اصلی عکس منحرف کند. بزرگی تابش نور می تواند بسته به زاویه و شدت نور تغییر کند. مقداری درخشش می تواند در عکاسی مفید باشد. بازتاب نور برای ثبت ماهیت واقعی اشیاء براق مانند اتومبیل و جواهرات ضروری است. زیرا بازتاب مناسب نور می تواند بافت ها و تعاریف را در عکس های طبیعت بی جان مانند عکاسی از غذا برجسته کند. اما با وجود مزایای بازتاب نور، اگر انعکاس آن بیش از حد باشد، باعث دردسر می شود.

راهکارهای عکاسی از محصولات براق

درست است که تکنیک‌هایی برای ویرایش عکس های گرفته شده جهت تنظیم بازتابش خیره‌کننده نور در عکس‌ها وجود دارد، اما بهتر است قبل از عکاسی از محصولات براق، بازتابش نور را کاهش دهید. در این بخش نکاتی برای کاهش یا از بین بردن بارتابش نور، با تجهیزات تخصصی، نورپزدازی و حتی با تنظیمات دوربین بیان می شود.

1. استفاده از فیلتر پلاریزه

اولین بخش برای شروع عکاسی از محصولات براق، سرمایه گذاری در فیلتر پلاریزه است. فیلترهای پلاریزه، شیشه های نازکی هستند که به جلوی لنز دوربین متصل می شوند. فیلترهای پلاریزه تابش نور از سطوح بازتاب شده را کاهش می دهند. آن‌ها از شیشه‌های مخصوص ساخته شده‌اند که وقتی با زاویه به منبع نور تبدیل می‌شوند، تابش خیره‌کننده را کاهش می‌دهند.

2.استفاده از سایبان دوربین 

سایبان های دوربین وسایلی هستند که در قسمت جلوی سایه لنز شما پیچ می خورند تا هنگام عکاسی از محصولات براق منابع نور را مسدود کنند و از تابش خیره کننده، نورانی شدن لنز و حتی انعکاس نور جلوگیری کنند. نورانی شدن و تابش لنز به دلیل برخورد نادرست نور به لبه شیشه لنز اتفاق می افتد و باعث می شود که پرتو نور از کل تصویر عبور کند.

عکاسی از محصولات براق

3. زاویه ها در عکاسی از محصولات براق

اگرچه ممکن است نیاز باشد که ترکیب بندی یا تصویربرداری خود را تنظیم کنید، اما امتحان کردن زوایای مختلف به هنگام عکاسی از محصولات براق می تواند به به حداقل رساندن یا کاهش کامل بازتاب نورکمک کند! موقعیت عکاسی خود را چند اینچ به چپ، راست، بالا یا پایین تغییر دهید و ببینید که چگونه انعکاس تغییر می کند (یا کاملاً ناپدید می شود). حتی گاهی اوقات عکاسی با لنزهای بلندتر، مانند لنز تله فوتو، و قرار گرفتن در فاصله ای دور می تواند بازتاب را به حداقل برساند. مطمئناً ارزش یک بار امتحان کردن را دارد!

4. پوشاندن منابع نوری استفاده نشده

این مسئاه با وجود واضح بودن ممکن است به راحتی فراموش می شود! تمام منابع نور محیطی که برای عکاسی از محصولات براق و شیشه ای مناسب نیستند را بپوشانید. این کار مانع از ایجاد هرگونه تابش خیره کننده می شود. می توانید منابع نور را خاموش کنید یا پارچه مشکی را روی آن بپوشانید.

5. پوشیدن لباس و دستکش مشکی

با پوشیدن لباس‌ها و یا دستکش‌های مشکی، می‌توانید انعکاس خود را به سادگی با تبدیل شدن به بخشی از پس‌زمینه به حداقل برسانید!

6. قرار دادن منبع نور در زاویه 45 درجه یا بالاتر از سوژه

نور در عکاسی از محصولات براق بسیار مهم است و می‌تواند نقطه اصلی هر عکاسی از محصولات براق باشد تا از انعکاس نور جبوگیری شود. منبع نور خود را 45 درجه در یک طرف یا بالاتر از سوژه قرار دهید تا از انعکاس نور روی شیشه جلوگیری کنید. هنگام قرار گرفتن در موقعیت عکاسی، زیر منبع نور قرار نگیرید زیرا این امر به کاهش انعکاس خود در شیشه کمک می کند. هرگز نباید آن را از همان زاویه دوربین روشن کنید، در غیر این صورت فقط نور مستقیماً به سمت شما بازتاب می کند! مطمئن شوید که فاصله خوبی بین جسم شیشه ای و نور شما وجود دارد!

7. روزنه تخته سیاه چاره عکاسی از محصولات براق

اگر نکات بالا برای عکاسی از محصولات براق تان کار نکرد، می توانید روزنه ای برای عکاسی از لنز خود نیز ایجاد کنید. یک تخته سیاه با یک سوراخ در آن برای لنز خود بسازید، سپس لنز را در آن بچسبانید و عکس های خود را بگیرید. سپس انعکاس یک سطح سیاه با یک سوراخ گرد کوچک و تیره خواهد بود، که ممکن است نشان داده نشود، یا به راحتی در پس پردازش قابل ویرایش باشد.

8. پس پردازش

در نهایت همیشه می توانید برای ادیت عکاسی از محصولات براق از برنامه های ویرایشگر عکس برای حذف انعکاس استفاده کنید (انگار هرگز وجود نداشته است)! محصولات ادوبی مانند فتوشاپ و لایت روم ابزاری به نام ابزار Clone Stamp دارند که به شما امکان می دهد قسمتی از تصویر خود را که می خواهید حذف کنید نقاشی کنید. می توانید این را روی ناحیه بازتاب بکشید و برنامه می تواند آن را برای شما حذف کند.

عکاسی از محصولات براق

عکاسی از محصولات براق

سخن آخر در موضوع عکاسی از محصولات براق

نکات فوق از مقاله مهرسام چاپ چندین راه برای کمک به کاهش یا حذف کامل انعکاس نور به هنگام عکاسی از محصولات براق و شیشه ای هستند! عکاسی تبلیغاتی از محصولات برای گنجاندن آنها در طراحی کاتالوگ و بروشور شرکت بسیار مهم است، زیرا کاتالوگ های محصولات گاه به عنوان اولین معرف شرکت در دید مشتری قرار می گیرند. در نتیجه داشتن عکس هایی زیبا و حرفه ای بسیار مهم است تا تاثیر مثبتی از شرکت و فروشگاه تان در مخاطبان ایجاد شود.
مهرسام چاپ از موسسات چاپی فعال در زمینه طراحی، چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور، چاپ افست، تقویم رومیزی 1403، چاپ پوستر، سررسید 1403 و… فعال  است، شما می توانید سفارشات خود به صورت آنلاین ثبت کنید یا از طریق شماره های درج شده در بخش تماس با ما اقدام کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *