نکات طراحی و چاپ تراکت برای موفقیت در بازاریابی و فروش

نکات طراحی و چاپ تراکت

توجه به نکات طراحی و چاپ تراکت میزان موفقیت شما را از چاپ آن بیشتر و بیشتر می‌نماید. تراکت‌ها یکی از گسترده‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی به شمار می‌روند که در فضاهای عمومی انتشار پیدا می‌کنند. بنابراین اگر تمایل به تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح وسیعی در میان عموم رادارید می‌توانید از تراکت استفاده نمایید. اما طراحی و چاپ تراکت مانند هر ابزار تبلیغاتی دیگر نیازمند رعایت و به‌کارگیری اصول و نکاتی است که تضمین‌کننده موفقیت شما از این بابت بوده و از اتلاف وقت و سرمایه شما جلوگیری می‌نماید. همان اندازه که طراحی بروشور تبلیغاتی باید جذاب و چشم‌گیر باشد تراکت نیز باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب نماید و پیام شما را به‌خوبی دریافت کند. سهم عمده‌ای از بازاریابی و فروش توسط تراکت‌ها انجام می‌شود.

بنابراین خوب است که به نکات طراحی و چاپ تراکت توجه داشته باشیم.
کافیست با ما همراه باشید.

استفاده از تصاویر و اشکال مناسب در طراحی تراکت

یکی از نکات طراحی و چاپ تراکت که بسیار اهمیت دارد استفاده از تصاویر و اشکال مختلف می‌باشد. تصاویر و اشکال در تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارند و تراکت‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. عکس‌ها و اشکال باکیفیت زیبایی و چشم‌نوازی تراکت را می‌توانید افزایش دهید و به‌این‌ترتیب باعث افزایش اثربخشی آن در میان مشتریان خواهید شد. اگر می‌خواهید مردم به چاپ مناسب تراکت شما توجه داشته باشند تصاویر و شکل‌های خوب را فراموش نکنید این شکل‌ها در کنار برند شما می‌تواند برای جلب‌توجه مخاطب به‌اندازه کافی جذاب و گیرا باشد.

نکات طراحی و چاپ تراکت

رعایت نکات طراحی و چاپ تراکت با درج یک عنوان مناسب

از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت استفاده از یک عنوان خوب و مناسب در تراکت می‌باشد. عنوان اولین چیزی است که می‌تواند به چشم مشتری بیاید و نظر وی را به خود جلب کند بنابراین بسیار مهم است که یک عنوان یا تیتر مناسب در تراکت خود وارد کنیم.

عنوانی که انتخاب می‌کنید باید کوتاه , گیرا و حاوی نکته اصلی و پیام شما باشد به‌طوری‌که بتواند در همان نگاه اول مشتری را از موضوع تراکت آگاه نماید و محتوای آن را معرفی کند شما می‌توانید در عنوان خود هدف اصلی از تبلیغات و طراحی تراکت را که همان پیشنهاد فروش عالی است بیان نمایید.

چه نکاتی در طراحی تراکت شما اهمیت دارد

هدف شما از انتشار تراکت چیست؟
تراکت‌ها باهدف تبلیغ و آگاهی دادن به دیگران طراحی و چاپ می‌شوند.

از تراکت‌ها برای اهداف خاصی مثل:

  • معرفی محصولات جدید یا موجود
  • فروش ویژه
  • خدمات قابل‌ارائه
  • تخفیف‌ها
  • و یا رویدادهایی مثل برگزاری نمایشگاه و جشنوار
  • و ….

می‌توان استفاده نمود.

شما تلاش می‌کنید تا مزیت کالا و خدماتی که ارائه می‌نمایید را به مشتری القا کنید تا او را ترغیب کنید از میان انواع کالاهای مختلف و خدمات متنوع کالا یا خدمات شمارا انتخاب نماید. تنها کافیست نکات طراحی و چاپ تراکت را به کار ببرید تا بتوانید به‌سادگی مشتری را قانع کنید که محصول یا سرویس شما بهتر از انواع مشابه دیگر است.

فونت و متن در طراحی تراکت

استفاده از فونت خوانا و متن مناسب از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت است که اهمیت زیادی دارد و نیازمند توجه بیشتری است. از فونتی استفاده کنید که خوانا باشد و افراد مختلف در هر سن و سطح سوادی که قرار دارند بتوانند آن را بخوانند بنابراین نیازی نیست شما از فونت‌های عجیب‌وغریب و غیرمعمول استفاده کنید. از یک فونت ایده‎آل استفاده کنید و تعداد استایل‎ها و سایزها را به حداقل برسانید. لزومی ندارد در طراحی و چاپ تراکت از بیش از دو نوع فونت استفاده کنید.

یک فونت برای عنوان و یک فونت برای متن اصلی کفایت می‌کند.
از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت استفاده از یک متن مناسب است.
منظور از متن مناسب یک متن کوتاه , ساده و قابل‌فهم است. متن‌های به‌کاررفته در ابزارهای تبلیغاتی مختلف مانند طراحی کاتالوگ تبلیغاتی هر چه کوتاه‌تر باشد مناسب است و کارآمدی آن نیز بیشتر خواهد بود. در ابتدای کار شما با اشکال و تصاویر مختلف صحبت می‌کنید و توضیحات اضافه اما کوتاه را با یک متن مناسب ارائه می‌نمایید. اختصار و خلاصه گویی بهترین متن برای ابزارهای تبلیغاتی به‌ویژه در تولید تراکت می‌باشد.

توجه به سایز و جنس و رنگ در چاپ تراکت تبلیغاتی

نکات طراحی و چاپ تراکت های تبلیغاتی همچنین به سایز و جنس کاغذ چاپ آن نیز مربوط می‌شود. تراکت‌ها می‌توانند در سایزها و جنس‌های مختلف طراحی و تولید شوند. رنگ نیز از دیگر نکات مهم در آماده‌سازی تراکت و ابزارهای تبلیغاتی دیگر است. شما می‌توانید از کاغذهای رنگی برای این کار استفاده کنید. تراکت‌ها به‌طورمعمول در سایز A5 چاپ می‌شوند اما ابعاد دیگر مثل A6 , A4 , A7 , تراکت‎های مربعی و تراکت‌های سایز DL نیز برای طراحی تراکت نیز به کار می‌رود. استفاده از چاپ مناسب و کاغذ باکیفیت تأثیر بیشتری روی مشتریانتان دارد. همچنین تراکت‌ها را می‌توانید به‌صورت سیاه‌وسفید , رنگی , یک‎رو یا دو رو چاپ نمایید. این بستگی به نظر شما دارد برای انتخاب بهترین نوع تراکت می‌توانید با چاپ مهرسام تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

از انواع مختلف کاغذ طراحی تراکت می‌توان به:

  • چاپ تراکت رنگی
  • چاپ تراکت تحریر سفید
  • چاپ تراکت کرافت نخودی
  • چاپ تراکت تحریر
  • چاپ تراکت گلاسه
  • چاپ تراکت کتان

اشاره نمود.
توجه نمایید که کیفیت یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین نکات طراحی و چاپ تراکت به شمار می‌رود. در طراحی تراکت رنگی نیز باید به ترکیب رنگ‌ها توجه داشته باشید زیرا رنگ‌های نامناسب می‌تواند روی مشتری تأثیر منفی داشته باشد.
معمولاً تراکت‌های رنگی بیش از تراکت‌های سیاه‌وسفید به چشم می‌آیند.

ویرایش نهایی

یکی از کارهای مهم و نکات طراحی و چاپ تراکت حرفه‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد ویرایش‌های پیش از چاپ است. پس از چاپ هر غلط املایی و دستوری در تراکت غیرقابل‌جبران است بنابراین تراکت خود را با تمام جزئیات آن بررسی کنید و قبل از اینکه آن را برای چاپ ارائه نمایید از شخص مطمئن دیگری بخواهید تا آن را بازبینی نماید. همچنین مطمئن شوید که قیمت‎ها و تاریخ‌ها را در تراکت خود درست وارد کرده‌اید. اگر غلط دستوری یا املایی نداشت و یا پیان آن به‌اندازه کافی برای شخص واضح و روشن بود می‌توانید آن را برای چاپ ارسال نمایید. استفاده از تخفیف‌های مناسب و نظرخواهی از مشتری در تراکت می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی مشتری داشته باشد.

سایر نکات طراحی و چاپ تراکت

کیفیت چاپ از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت است.
شما می‌توانید از روکش‌های گلاسه , لمینت و یا صفحات براق برای طراحی تراکت خود استفاده نمایید و کالاها یا خدمات خود را به نمایش بگذارید. تا کردن تراکت از دیگر نکات بسیار مهم است این تا کردن می‌تواند به‌صورت دولایه , سه لایه و چهار لایه انجام شود و تأثیرگذاری تراکت را تا چندین برابر افزایش دهد.

اگر نیاز به طراحی و چاپ تراکت فوری و ارزان‌قیمت دارید می‌توانید با چاپ مهرسام تماس بگیرید. چاپ تراکت در تیراژ بالا نیز از دیگر خدمات تخصصی مهرسام است. ما به بهترین نحو ممکن تراکت تبلیغاتی شما را طراحی و باکیفیت بالا چاپ می‎نماییم. ما طرح‌های اولیه بسیار مناسبی داریم که شما می‌توانید در تولید تراکت ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه‌تان از آن‌ها استفاده نمایید. کمترین قیمت چاپ تراکت تیراژ بالا را از ما بخواهید.

کارهای پیش از چاپ و طراحی تراکت

از دیگر نکات طراحی و چاپ تراکت کارهایی است که پیش از طراحی و چاپ باید انجام دهید. اگر قصد طراحی تراکت تبلیغاتی دارید باید بازار هدف را خوب شناسایی کنید و مخاطبین خود را بشناسید. آشنایی با بازار هدف باعث می‌شود تا شما از تصاویر و متن‌های مناسب‌تری استفاده کنید که مخاطبینتان را بیشتر و بهتر جذب نماید. هرچقدر تراکت شما با بازار هدف سازگاری بیشتری داشته باشد میزان موفقیت آن بیشتر است. منظور از تناسب با بازار هدف استفاده از رنگ , فونت , متن , عکس و نوع تراکت و توجه به تمامی جنبه‌ها و نکات طراحی و چاپ تراکت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *